اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 17, 2016
10:26 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1395
کد خبر: 79078

وزیر ارتباطات اعلام کرد: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت از اولویت‌های وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت در استان اردبیل و سایر استان‌ها یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به سفر سال گذشته خود به استان اردبیل، گفت: در آن سفر افزایش و توسعه امکانات و زیرساخت‌های حوزه ICT استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد این موضوع هستیم که حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از طریق دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرهای پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی ‌می‌شود، افزود: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت در استان اردبیل و سایر استان‌ها یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
واعظی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری استان اردبیل به ۹۵۰ کیلومتر توسعه یافته است، تصریح کرد: ظرفیت شبکه انتقال استان نیز حدود سه برابر افزایش داشته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت در اردبیل از هشت گیگ به ۶۰ گیگ ارتقاء یافته است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۸ سایت اینترنت نسل چهارم در این استان نصب شده است.
 
وی با بیان اینکه تا پایان امسال حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه ICT استان اردبیل و تجهیز شهرهای استان به نسل چهارم و سوم اینترنت سرمایه‌گذاری می‌شود، اظهارامیدواری کرد: این سرمایه‌گذاری سبب ایجاد اشتغال در استان شده و با توسعه فضای ICT در استان شاهد حل مشکل بیکاری جوانان باشیم.
 
واعظی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ روستای استان اردبیل دارای اینترنت پرسرعت هستند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۷۴۶ روستای دیگر استان اردبیل نیز به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دولت برخورداری تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه دولت در لغو امتیاز گمرک اصلاندوز اردبیل دچار اشتباه شده است، گفت: بنده به‌عنوان وزیر مسئول کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان این امر را با جدیت پیگیر هستم تا این مصوبه اصلاح شود.
 
واعظی تاکید کرد: این گمرک برای مردم اردبیل از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و با رایزنی‌های انجام شده گمرک اصلاندوز مجدداً فعال می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.