فناوری اطلاعات

August 18, 2016
10:45 پنجشنبه، 28ام مردادماه 1395
کد خبر: 79104

ایجاد ۱۳۰ هزار شغل IT تا پایان امسال

مهمترین خبرهای هفته جاری به خبر تشکیل بانک تعاون، ایجاد مرکز مهتاک، کاهش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار، پیش بینی ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در حوزه IT‌ و حل مشکل وثیقه تعاونی‌ها اختصاص داشت.
 
این هفته از نخستین مرکز هم‌افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان (مهتاک) رونمایی شد و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آغاز به کار این شبکه را فرصت مناسبی برای عرضه محصولات افرادی که قادر به تولید در محیط‌های خانگی و روستایی هستند عنوان کرد.
 
وی گفت: شبکه مهتاک ظرفیت و قابلیت لازم برای افراد و نهادهای کم‌برخوردار را به وجود می‌آورد و به توسعه کسب و کار در کشور منجر می‌شود.
 
به گفته نورالله‌زاده، این شبکه به گونه‌ای طراحی شده که تولیدکنندگان می‌توانند در آن صفحات مجازی برای معرفی محصول خود ایجاد کنند و فروشندگان نیز اقدام به بازاریابی و فروش آن محصول داشته باشند.
 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، قالب شبکه مهتاک را همانند اینستاگرام دانسته و تاکید کرد: افراد ضمن ایجاد پروفایل برای کسب و کار، می‌توانند به طور رایگان و بدون هزینه کالاها و محصولات خود را معرفی و جهت فروش عرضه کنند.
 
آنطور که نورالله‌زاده گفته در این شبکه ۱۶ هزار فعالیت کسب و کار پیش‌بینی شده و تنها کسب و کارهایی که تولید کالا و خدمات آن ایرانی باشد قابل عرضه است.
 
در هفته‌ای که گذشت مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از حل مشکل وثیقه تعاونی‌ها با همکاری شبکه بانکی خبر داد.
 
حسین نژاد گفت‌: آمادگی خود را جهت همکاری با شبکه بانکی برای حل مشکل کمبود وثیقه بخش تعاون اعلام کرده‌ایم و خوشبختانه شورای هماهنگی بانکها نیز این آمادگی را به تمام بانکها ابلاغ کرده‌اند و انتظار داریم این همکاری گام موثری در جهت حل موانع تولید از بنگاه‌های تعاونی باشد.
 
وی همچنین از صدور بیش از هزار میلیارد ریال ضمانت نامه در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
 
تشکیل بانک تخصصی برای بخش تعاون خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.
 
آنطور که سیدحمید کلانتری – معاون امور تعاون وزیر کار – گفته در حال حاضر تنها بانک توسعه تعاون در خدمت بخش تعاون است که با سرمایه دولتی تاسیس شده در حالی که بخش تعاون برای به دست آوردن سهم بیشتر از اقتصاد و استفاده از ظرفیت بالای تعاونی‌ها نیازمند تاسیس یک بانک تخصصی غیردولتی است.
 
وی همچنین از اعلام ساز و کار تشکیل بورس تعاون در هفته های اخیر خبر داد و گفت: اساسنامه ورود تعاونی‌ها به بورس به تایید شورای عالی بورس رسیده و بر اساس قانون تعاونی‌های سهامی عام می‌توانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و وارد بازار سرمایه شوند.
 
از دیگر خبرهای هفته گذشته ایجاد ۱۳۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در حوزه IT تا پایان سال بود.
 
این خبر را علی ربیعی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و گفت: در راستای هدف‌گذاری اشتغال دولت، طرح توسعه کسب و کار  و اشتغال پایدار با عنوان "تکاپو" به اجرا در آمده و در این بسته، ۵۰۰ هزار شغل پیش بینی شده است که از این میزان ۱۳۰ هزار شغل مربوط به حوزه فناری اطلاعات و ارتباطات است.
 
در هفته‌ای که گذشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدل جدید بازرسی‌ها خبر داد که بر اساس آن حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کرده است.
 
آنطور که سیدحسن هفده تن گفته اجرای این مدل جدید، حوادث در حین انجام کار به ویژه حوادث منجر به فوت را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.
 
به گفته وی مدل قبلی دارای مشکلاتی بوده و وقتی حادثه‌ای رخ می‌داد بلافاصله سهم قصور کارفرما و نقش او در قبال کارگر مورد توجه قرار می‌گرفت در حالی که مدل جدید ضمن پایین آوردن آمار فوتی‌ها، کاهش هزینه‌ها در این بخش را به دنبال داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.