بازی

فناوری اطلاعات

August 18, 2016
11:12 پنجشنبه، 28ام مردادماه 1395
کد خبر: 79111

بررسی بازی No Man’s Sky از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بسیاری از گیمرها منتظر هستند تا ببینند بازی No Man's Sky، بعد همه‌ی حرف و حدیث‌هایی که راجع به آن وجود داشت بالاخره چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.
 
شان ماری و تیم کوچک هلو گیمز (Hello Games) پنج سال تلاش کردند تا بلندپروازانه‌ترین بازی ویدیویی را بسازند. بیش از دو سال است که در هر مراسم و نمایشگاهی، صحبت از No Man's Sky و کهکشان پهناورش می‌شود. در حالی که خیلی‌ها هنوز از هدف کلی بازی اطلاع دقیقی نداشتند و همچنان این پرسش که «ما در بازی قرار است چه کار کنیم؟» بین جامعه‌ی گیمرها رد و بدل می‌شد، بالاخره در تاریخ ۱۸ مرداد این بازی برای پلی‌استیشن 4 و ۳ روز بعد هم برای پی‌سی عرضه شد و به انتظار و البته هیجانی طولانی خاتمه داد.
 
لحظه‌ای که شاید خیلی از ما گیمرها منتظرش بودیم فرا رسیده و No Man's Sky بالاخره رنگ واقعیت به خود دیده است. اما پیش از آن که سراغ نمره‌ی وبسایت‌های معتبر دنیا و خلاصه‌ی بررسی آن‌ها از بازی برویم، بهتر است کمی بیشتر با این آسمان بی‌کران آشنا شویم. No Man's Sky را می‌توان در چهار کلمه خلاصه کرد: کاوش، بقا، مبارزه و تجارت.
 
طبق صحبت‌های سازنده‌ی بازی یکی از اهداف اصلی که می‌توان آن را دنبال کرد، رسیدن به مرکز هستی است و در این راه قطعاً چهار عمل بالا همراه ما خواهند بود. جستجو برای منابع و عناصر مختلف در سطح سیاره‌ها، تلاش برای بقا در سخت‌ترین شرایط محیطی و جوی، مبارزه با دزدها و البته پلیس‌های فضایی و خرید و فروش عناصر و سوخت‌های مورد نیاز چهار پایه‌ی اصلی No Man's Sky را تشکیل می‌دهند.
 
No Man's Sky قطعاً یک بازی عادی نیست و نمی‌توان به آن مانند هر بازی رایج دیگری که هر روزه عرضه می‌شود نگاه کرد. اگر هنوز در تجربه‌ی بازی مردد هستید، مشاهده‌ی میانگین نمرات بازی و خواندن نظرات منتقدهای معتبر می‌تواند یک ایده‌ی کلی از بازی برایتان ترسیم کند.
 
سازنده: هلو گیمز
سبک: بقا، اکشن ماجراجویی اول شخص
پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پی‌سی
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد
no man
 
گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰
 
No Man's Sky یک بازی عظیم است که با جابه‌جایی بی‌نقص و یک‌پارچه از سطح سیاره به فضا، حس کنجکاوی درونتان را برای مدتی ارضا می‌کند. هرچه بیشتر با بازی آشنا شوید، نقص‌های آن بیشتر خودنمایی می‌کند و اهداف بازی به راحتی به گشت و گذار و تجارت خلاصه می‌شود. البته اگر با دقت بیشتری به هرآنچه No Man's Sky ارائه می‌کند دقت کنید و به حرف‌های اطلس گوش دهید، بازی به چیزی بیشتر از مجموعه‌ای از سیاره‌های نسبتاً متفاوت در یک کهشکان به ظاهر نامتناهی تبدیل می‌شود، No Man's Sky به مصداقی از معنای زندگی بدل خواهد شد که از تمام منابع طلا و سفینه‌های فضایی ارزشمند‌تر است.
 
دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰
 
No Man's Sky دقیقاً آن چیزی نیست که فکرش را می‌کردم. یک بازی سندباکس سرگرم‌کننده و پر از ماجراجویی است تا اینکه این ویژگی‌های را از دست می‌دهد. بازی قطعاً نقاط مثبت خودش را دارد اما ممکن است ارزش تکرار کمی داشته و بسیار کوتاه باشد. برخلاف بازی‌های دیگر، جادوی آن پس از مدتی رنگ می‌بازد چرا که عدد ۱۸ کوینتیلیون سیاره زمانی که شاید فقط ۲۰ سیاره‌ی واقعاً متفاوت وجود داشته باشد، اهمیتی ندارد. اگر از گم شدن خوشتان نمی‌آید No Man's Sky را پیشنهاد نمی‌کنم، اما برای آن‌هایی که به استقبالش می‌روند، سفر خوبی آرزو می‌کنم.
 
پالیگان: ۶۰ از ۱۰۰
 
فناوری جادویی پشت No Man's Sky به مدت طولانی نقطه‌ی قوت آن بوده، بنابراین حدس می‌زنم ماهیت بازی به عنوان یک اثر بزرگ اما سحطی حالا معنای بسیار بیشتری می‌دهد. هلو گیمز مجموعه‌ای از ابزار تولید کرده که فوق‌العاده و بی‌سابقه هستند، چیزی که اگر در جای درست از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند نحوه‌ی ساخت بازی‌های عظیم را به طور کلی عوض کند. اما این الگوریتم‌های پیشرفته‌ی ساخت کهکشان در بازی‌ای به کار گرفته شده‌اند که پس از چند ساعت اولیه، خلاقیت‌اش به اتمام می‌رسد. No Man's Sky دنیایی باورنکردنی و غیرممکن ارائه می‌دهد، اما کار چندانی نمی‌توان با آن کرد.
 
آی‌جی‌ان: ۶۰ از ۱۰۰
 
No Man's Sky چشم‌اندازهای علمی تخیلی دنیاهای جدیدی را ارائه می‌کند ولی غیر از آن، تقریباً چیز دیگری ندارد. گیم‌پلی بازی توسعه‌نیافته و تکراری است و در ده‌ها ساعتی که من بازی را تجربه کردم، ایده‌های بسیار کمی برای ترکیب جنبه‌های ساخت و ساز، ارتقاها، مبارزه و گشت و گذار داشته است. زمانی که من امیدم را به انجام دادن کارهای جدید در بازی از دست دادم، وعده‌ی دنیای نامنتناهی به ضرر آن تمام شد. این بازی جاه‌طلب ستاره‌ها را هدف گرفته اما چیزی که ارائه می‌دهد با چیزی که در نظر داشت، چندین سال نوری فاصله دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.