اپراتورها

تلفن همراه

August 19, 2016
18:22 جمعه، 29ام مردادماه 1395
کد خبر: 79133

پیمانکار پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه: پشتیبان پروژه ترابردپذیری تعیین شد/ترابرد ۱۰ هزار شماره در ساعت

پیمانکار پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه گفت: پشتیبانی از پروژه ملی ترابردپذی تا سه سال با ما خواهد بود لذا خیال مردم از سامان‌دهی نرم‌افزاری این پروژه راحت باشد.
 
حسین ریاضی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تا چند روز آینده طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه به صورت تجاری توسط وزارت ارتباطات بهره‌برداری می‌شود، درباره وضعیت پیشرفت این پروژه اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که از میزان پیشرفت پروژه در مرحله پایلوت دارم، همه چیز به خوبی پیش می‌رود.
 
وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حساسیت بسیار زیادی نسبت به اجرای بدون نقص این پروژه داشت و تست‌های بسیاری روی آن انجام داد؛ شاید یکی از دلایلی که باعث تأخیر در بهره‌برداری تجاری شد، همین موضوع بود.
 
پیمانکار پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه با تأکید بر اینکه تمامی سخت گیری‌های سازمان تنظیم مقررات برای اجرای بدون نقص این پروژه، جهت جلوگیری از ایجاد نارضایتی عمومی در بدنه جامعه است، گفت: این سازمان به شدت دنبال کاهش خطاهای ناشی از اجرای این پروژه در گستره جغرافیایی ایران است و می‌خواهد تا جای ممکن باعث کاهش پیغام Port Out شود.
 
ریاضی معماری طرح‌ریزی شده برای پروژه MNP را یکی از کارآمدترین متدهای دنیا دانست و اذعان کرد: این سیستم دارای SLA یا همان گواهی سطح خدمات است و براساس معیارهایی، ضمانت ارائه سرویس مطلوب را می‌کند.
 
وی افزود: در سرویس طرح‌ریزی شده مشکل خاصی که به عنوان چالش یاد شود، وجود ندارد و معماری آن به گونه‌ای است که در یک زمان واحد دو سیم‌کارت با یک شماره در شبکه اپراتورها ایجاد نشود. از طرفی زمان انتقال از شبکه یک اپراتور به اپراتور دیگر که اجبارا سیم‌کارت مشترک را قطع می‌کند، کمتر از سه الی چهار دقیقه باشد.
 
مدیر عامل شرکت صنایع ارتباطی پایا با بیان اینکه تا سه سال پشتیبانی این پروژه با خود ما خواهد بود، اظهار کرد: خیال تمام مردم و مسئولان از سامان‌دهی نرم‌افزاری این پروژه راحت باشد زیرا بروزترین راهکارهای دنیا در ارتباط با آن به کار گرفته شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که سیستم برنامه‌ریزی شده تحمل چه میزان درخواست ترابرد را در روز دارد؟، به تسنیـم گفت: این سیستم توان پاسخگویی به 10 هزار تقاضای ترابرد را در ساعت دارد که با در نظر گرفتن ضریب اطمینان باید بگویم شاید روزانه بالغ بر 50 هزار تقاضا قابل رسیدگی باشد.
 
ریاضی خاطر نشان کرد: البته در نظر داشته باشید که ترافیک تقاضاها یک شبه به 10 هزار در ساعت نمی‌رسد و در دنیا هم چنین پدیده‌ای مرسوم نیست اما رفته رفته و با گذشت زمان می‌توانیم به این هدف دست یابیم.
 
وی درباره اینکه دوره پایلوت این پروژه نهایتا توانست به سقف چه تعداد ترابرد در ساعت یا روز برسد؟، گفت: هدف از انجام دوره پایلوت، تست وضعیت‌های مختلف از سمت اپراتورهای ارائه کننده خدمات همراه و مشترکان شبکه سیار بود و لذا کسی اطلاعات جزیی را رکورد نکرده است.
 
او افزود: احتمالا سازمان تنظیم مقررات به آمار حوزه پایلوت دسترسی دارد اما من در جریان آن نیستم.
 
پیمانکار پروژه ترابردپذیری شماره‌های همراه با بیان اینکه در زمان پایلوت ترابردپذیری انواع تغییرات و حالات را تست کردیم، گفت: نرم‌افزار این پروژه با نظرسنجی‌هایی که صورت گرفت، رفته رفته پیشرفته‌تر و حتی برخی موارد آپشن‌های جدیدی به آن اضافه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.