اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 21, 2016
6:44 یکشنبه، 31ام مردادماه 1395
کد خبر: 79169

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۳۰هزار روستا در کشور تحت پوشش شبکه اینترنت قرار می‌گیرد

محمود واعظی گفت: هم اکنون ۱۹ هزار روستای کشور دارای شبکه اینترنت هستند و تا پایان دولت یازدهم بیش از ۳۰ هزار روستای کشور تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند.
محمود واعظی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه مشترک شورای اداری شهرهای محلات، دلیجان و خمین اظهار داشت: در ارتباط با سرعت اینترنت برنامه ریزی بسیار گسترده از سه سال قبل انجام شد و در این مدت تمام زیرساخت های شبکه ملی ارتباطات آماده شد که فاز اول شبکه ملی اطلاعات در اواخر هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
 
وی افزود: شبکه ملی اطلاعات محتوای فاخر و بسیار خوبی را  با کیفیت و سرعت بالا و تعرفه پایین در دسترس همگان قرار می دهد.
 
پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۱۵ خانوار استان مرکزی
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات خاطر نشان کرد: تا سه ماه آینده ۶۰۰ روستای استان مرکزی تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند و تا پایان این دولت به تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار استان مرکزی اینترنت داده خواهد شد.
 
واعظی با بیان این که در سفر رییس جمهور به استان مرکزی اینترنت ۳۰۰ روستای این استان به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در ابتدای این دولت هیچ روستایی در کشور تحت پوشش اینترنت نبود ولی اکنون ۱۹ هزار روستای کشور دارای اینترنت هستند و تا پایان این دولت بیش از ۳۰ هزار روستای کشور تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند.
 
دولت از برنامه نویسی شبکه های اجتماعی حمایت می کند
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیان داشت: از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ تا کنون در شورای عالی فضای مجازی و وزارت خانه ارتباطات و فن آوری اطلاعات، جلسات منظم به منظور ساماندهی شبکه های اجتماعی برگزار شد و اولویت جدی بر این قرار گرفت که ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا اقدام به برنامه نویسی در این زمینه کند.
 
واعظی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم شرکت های دانش بنیان، دانشگاهیان و پژوهشگران اقدام به برنامه نویسی در زمینه راه اندازی شبکه های اجتماعی کنند و دولت نیز آمادگی کمک مالی و فنی به این افراد را دارد.
 
وی با بیان این که حفظ اطلاعات در داخل کشور به نفع مردم است، افزود:  شبکه های اجتماعی که سرورهای آن ها در خارج از کشور قرار دارند، اطلاعات کشور را به بیرون از کشور منتقل می کنند در حالی که هر کشوری باید به دنبال محافظت از اطلاعات کاربران داخلی و مردم خود باشد و آن ها را در داخل کشور نگهداری کند.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد: به صورت جدی به دنبال این موضوع هستیم و تاکنون چهار برنامه خوب در زمینه شبکه های مجازی نوشته شده که مورد تایید قرار گرفته و تنها دارای اشکالاتی است که در حال رفع شدن هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.