اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 25, 2016
7:46 پنجشنبه، 4ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79300

موارد غیراخلاقی سایت ها را به سامانه 195 گزارش کنید

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواست موارد مربوط به محتوای مستهجن، مغایر با قانون و اخلاق در کانال ها، سایت ها و نرم افزارهای رایانه ای را به سامانه 195 گزارش کنند.
 
 
«محمدرضا فرنقی زاد» گفت: کاربران می توانند با ورود به بخش «اعلام سایت های مغایر با قوانین کشور» در سامانه 195 که برای پاسخگویی به شکایت هاست، گزارش خود را اعلام کنند.
 
وی ادامه داد: سامانه 195 آماده است هرگونه گزارش مردمی را درباره محتوای شبکه ها، سایت ها، صفحه های فضای مجازی، کانال ها، برنامه ها و نرم افزارها که شکل مجرمانه، غیراخلاقی، مستهجن، ضددین، مخالف با کیان خانواده و جامعه و مخالف با قوانین شرعی و عرفی دارند، دریافت و به مسوولان ارایه کند.
 
فرنقی زاد افزود: هر چند وزارت ارتباطات با در نظر گرفتن بودجه و هزینه تلاش کرد با استفاده از انواع ابزارها و فناوری ها بر محتوای ارایه شده در فضای مجازی کشور نظارت کافی داشته باشد اما کاربران فعال فضای مجازی نیز می توانند با ارایه گزارش های خود در زمینه صیانت بیشتر در فضای مجازی و رفع نگرانی و دغدغه های خانواده های ایرانی به وزارت ارتباطات کمک کنند.
 
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مشارکت فعالانه مردم و ارسال گزارش در زمینه محتوای غیراخلاقی و غیرقانونی در هر بخش از فضای مجازی می تواند زمینه ساز ارایه محتوای فاخر و سالم در این فضا شده و دغدغه مسوولان و خانواده ها را در زمینه اثرگذاری منفی این محتواها بکاهد.
 
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با آیات عظام قم گفته بود: در سه سال گذشته در راه صیانت همه جانبه از فضای مجازی سرمایه گذاری زیادی شده است.
وی موضوع فیلترینگ هوشمند را یکی از راه های نظارت بر این فضا توصیف کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.