رسانه‌های اجتماعی

August 26, 2016
14:58 جمعه، 5ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79312

شاید یوتیوب به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود

برخی شنیده ها از مانتین ویو حاکی از آن است که شاید به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در سرویس ویدیو یوتیوب باشیم، به نحوی که این وبسایت به تدریج به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده و کاربران بتوانند علاوه بر ویدیو، به ارسال پست های متنی و عکس نیز بپردازند.
 
کلیه این تغییرات قرار است در قالب برنامه ای تحت عنوان پروژه «پشت صحنه یوتیوب» یا «YouTube Backstage» به انجام برسد و رسماً سومین تلاش گوگل برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی تمام عیار را کلید بزند.
 
تصور می شود با اعمال تغییرات جدید، ارسال کننده های ویدیو بتوانند علاوه بر اشتراک گذاری ویدیوها با مشترکان خود، عکس، متن و لینک را نیز در یوتیوب به اشتراک بگذارند.
 
شنیده شده تغییرات پروژه «پشت صحنه یوتیوب» از پاییز امسال و در قالب برنامه بتا برای برخی کاربران در دسترس قرار بگیرد. عرضه سراسری آن نیز برای پایان سال میلادی در نظر گرفته شده است.
 
به احتمال فراوان، بخش Backstage به صورت یک برگه جدید در صفحه کاربری اعضا و در کنار برگه های قبلی چون Home ،Playlists و Videos قرار خواهد گرفت. ضمن این که پست های ارسالی از این طریق در فید اعضا نیز به نمایش درخواهد آمد.
 
گوگل می خواهد گه بحث و گفتگو در خصوص ویدیوهای یوتیوب به شکلی سازمان یافته و جدی تر دنبال شود، اما چنین تصمیمی قابلیت آن را دارد که این سرویس ویدیو را به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل نماید. همچنین گفته می شود که در قالب این بستر اجتماعی جدید، ارسال کامنت و پاسخ به پست ها از طریق اشتراک گذاری عکس و فیلم نیز فراهم خواهد شد. قابلیتی که از آن تحت عنوان «rich replies» یاد می شود.
 
اگر گوگل موفق شود پروژه Backstage را به انجام برساند، به طور قطع این شبکه اجتماعی جدید به سرعت به رقیبی برای فیسبوک بدل خواهد شد، چرا که یوتیوب در حال حاضر بیش از یک میلیارد بازدید روزانه دارد.
 
در این میان اما اشاره ای به سرنوشت گوگل پلاس، به عنوان شبکه اجتماعی رسمی کمپانی گوگل نشده است. گوگل پلاس هرگز نتوانست به رقابت با فیسبوک و توییتر بپردازد، بنابراین احتمال آن می رود که روزی یوتیوب جایگزین آن شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.