اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 26, 2016
16:18 جمعه، 5ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79318

برنامه های گوگل برای گسترش واقعیت مجازی

برنامه های گوگل برای گسترش فناوری واقعیت مجازی اعلام شد که بر اساس آن این شرکت آپدیت ویژه کاربران اندروید برای پشتیبانی از این فناوری را آغاز کرده است.
 
چند ماه قبل در کنفرانس Google I/O شاهد معرفی Daydream به عنوان پلتفرم واقعیت مجازی گوگل بودیم. طبق گزارشی که امروز منتشر شده، این کمپانی عرضه آپدیت ویژه کاربران اندروید برای پشتیبانی از این سیستم را آغاز کرده. بدین ترتیب انتظار می رود که طی هفته های آتی شاهد رونمایی رسمی از این فناوری نوین باشیم.
 
در همین رابطه، گوگل روی محتوای تولید شده از سوی مؤسسه Hulu و برخی از کاربران مشهور یوتوب سرمایه گذاری کرده است. یوتوب و HBO از جمله اپلیکیشن های پخش محتوای ویژه Daydream خواهند بود، ضمن اینکه کاربران قادرند برنامه های ورزشی لیگ برتر بیس بال و بسکتبال NBA را نیز با استفاده از پلتفرم VR تماشا کنند.
 
کمپانی های سازنده بازی های ویدیویی نیز با گوگل همکاری می کنند تا گزینه های متنوعی را پیش روی کاربران قرار دهند. به هر حال، هرچه محتوای بیشتری از سوی ساکنین مانتن ویو برای Daydream معرفی شود، کاربران بیشتری به سمت آن جذب شده و پیشرفت برجسته تری خواهد داشت.
 
پلتفرم واقعیت مجازی Daydream علاوه بر ارائه محتوای واقعیت مجازی از طریق اپلیکیشن، بازی و کلیپ های ویدیویی، اطلاعات کاملی در مورد نحوه طراحی و ویژگی های مورد نیاز برای تولیدکنندگان به همراه دارد. به این ترتیب، کمپانی فوق قصد دارد تجربه VR را به شکلی یکنواخت و یکپارچه درآورد تا کاربران را از سردرگمی برهاند.
 
همچنین گوگل علاوه بر هدایت سازندگان دیگر به مسیری از پیش تعیین شده، قصد دارد سخت افزاری اختصاصی را نیز برای این تکنولوژی تولید و عرضه کند.
 
VR هنوز در اول راه قرار دارد. طبق تحقیقات کمپانی معتبر «گارتنر» فروش تجهیزات VR طی سال جاری به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده و تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.