بازی

فناوری اطلاعات

August 28, 2016
8:57 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79381

خلاقیت معلم بلژیکی: به جای پوکمون کتاب شکار کنید

مدیر مدرسه ای در بلژیک با الهام گرفتن از بازی پوکمون گو گروهی را در یک شبکه اجتماعی ایجاد کرده که به دنبال شکار کتاب در دنیای واقعی هستند.
این فرد که در مدارس ابتدایی هم تدریس می کند یک بازی آنلاین ابداع کرده تا افراد به جای تلاش برای شکار هیولاهای کارتونی برای یافتن کتاب تلاش کنند، امری که اشتیاق برای مطالعه را هم افزایش می دهد.
 
وی با ایجاد این بازی توانسته در عرض چند هفته ده ها هزار کاربر علاقمند را جذب نماید.
 
در حالی که برای اجرای بازی پوکمون گو از جی پی اس گوشی و دوربین استفاده می شود و از این طریق پوکمون ها در سطح شهرها شکار می شوند، Aveline Gregoire برای اجرای این بازی از یک گروه فیس بوکی به نام شکارچیان کتاب یا Chasseurs de livres استفاده کرده است.
 
کاربران این بازی عکس ها و نکاتی در مورد کتابی که در نقطه ای از شهر پنهان کرده اند در این گروه ارسال می کنند و دیگران باید کتاب های یاد شده را بیابند. بعد از اینکه فردی کتاب مخفی شده را یافت و آن را تا انتها خواند، کتاب یاد شده را به بازی برمی گرداند تا سایرین آن را یافته و مطالعه کنند.
 
طراح این بازی گفته است: وقتی داشتم کتابخانه ام را مرتب می کردم متوجه شدم که جای کافی برای نگهداری همه کتابهایم ندارم و با توجه به اینکه با فرزندان خودم پوکمون گو بازی کرده بودم ایده رها کردن کتاب در محیط طبیعی به ذهنم رسید.
 
با گذشت چند هفته از اجرای این ایده تا به حال ۴۰ هزار نفر به گروه فیس بوکی حامی این بازی پیوسته اند.
 
کتبی که از این طریق در دسترس علاقمندان قرار می گیرد بسیار متنوع هستند و از کتب داستانی و علمی – تخیلی تا کتب جدی تر را در برمی گیرند. Aveline Gregoire قصد دارد در آینده یک برنامه تلفن همراه هم برای این بازی طراحی و در دسترس علاقمندان قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.