اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 28, 2016
10:16 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79385

پهنای باند اینترنت ۵۹۰ درصد رشد کرد/ترانزیت بین الملل ۵۶۰ گیگ شد

ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل از ابتدای دولت یازدهم که ۸۱.۶۸ گیگابیت بر ثانیه بود با رشد ۵۹۰ درصدی به ۵۶۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
 
هم زمان با روز افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش عملکردی از فعالیت مجموعه های تحت امرش ارائه کرد.
 
شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای توسعه این شبکه با ایجاد 57 هزار کیلومتر فیبرنوری و ایجاد مراکز تبادل ترافیک داده ملی (IXP) در نقاط مختلف کشور، راه اندازی دیتاسنترها و افزایش ظرفیت های انتقال فعالیت های خود را انجام داده است.
 
با راه اندازی مراکز تبادل داده شبکه ملی اطلاعات توسط شرکت زیرساخت به عنوان هسته اصلی این شبکه، تعرفه دسترسی به پهنای باند به عنوان یک شاخص اصلی موجب تمایز ترافیک داخلی از ترافیک بین المللی در شبکه ملی اطلاعات می شود.
 
این کاهش هزینه ها به گفته مسئولان ارتباطی کشور، دسترسی های ملی را برای مردم کم هزینه تر می کند. با راه اندازی این مراکز تعرفه سرویس های داخلی به میزان یک سوم سرویس های بین المللی محاسبه می شود.
 
ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل از ابتددی دولت یازدهم که 81.68 گیگابیت بر ثانیه بود با رشد 590 درصدی به 564 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
 
ظرفیت پهنای باند داخلی کشور هم با رشد 540 درصدی از 625 در ابتدای دولت یازدهم به 4000 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
 
ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور هم از 1116 به 4196 گیگابیت بر ثانیه طی مدت سه سال اخیر رسیده که رشدی 276 درصدی را نشان می دهد.
 
ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل هم از 116 در ابتدای دولت یازدهم به 558 گیگابیت بر ثانیه در سال جاری رسیده که رشدی 381 درصدی را نظان می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.