اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 28, 2016
15:12 یکشنبه، 7ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79405

بخش خصوصی به وزارت ارتباطات نمره قبولی داد/ فیلترینگ هوشمند گامی مثبت در پرونده دولت

علی توسلی،نایب رئیس کمیسیون اینترنت بهترین کار دولت را اعطای مجوزهای جدید FCP وservco و اختصاص فرکانس مناسب به آنها می‌داند و آن را تحولی مثبت می‌خواند هرچند شمار شرکت‌های دریافت‌کننده این مجوز، بیش از حد انتظار وی بوده است.  از نگاه این فعال حوزه اینترنت، فیلترینگ هوشمند یکی دیگر از نقاط مثبت عملکرد 3ساله وزارت ارتباطات است.
 
 وی با بیان اینکه فیلترینگ هوشمند نسبت به قبل منطقی‌تر است می‌گوید: در گذشته گاه برخی سایت‌ها مسدود می‌شد و همین موضوع برای کاربران مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد در حالی که اکنون سایت هاهوشمندانه کنترل می‌شوند و با اینکه این طرح هنوز به طور کامل به سرانجام نرسیده ولی گامی بزرگ و مثبت در پرونده دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.
 
وی، فعال ماندن شبکه‌های اجتماعی و امکان دسترسی کاربران به آن را نیز یکی دیگر از توانمندی‌های وزارت ارتباطات می‌داند و می‌افزاید: در دولت یازدهم با کمک وزارت ارتباطات و کل جامعه، عملاً شبکه‌های اجتماعی فعال باقی مانده‌اند و کاربران از ظرفیت‌های آن بخوبی می‌توانند بهره بگیرند و می‌توان گفت که مسدودسازی دائم یا موقت شبکه‌های اجتماعی تقریباً در این دوره اتفاق نیفتاد.
 
 وی با ترسیم دورنمایی مثبت برای حوزه ارتباطات کشور، تحولات ایجاد شده در مجموعه ساختار وزارتخانه همچون جوانگرایی و استفاده از نیروهای متخصص(همچون شرکت ارتباطات زیرساخت) را بسیار مثبت عنوان می‌کند چرا که جوانان نگاه تازه تری به مسائل دارند. توسلی با بیان اینکه درمجموع، عملکرد دولت مثبت بوده است می‌گوید: به هرحال هنوز برخی مشکلات باقی است و انتظار هم نمی‌رود مجموعه مشکلات ساختاری که در یک دوره طولانی وجود داشته است، بتواند در مدت کوتاهی حل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.