سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 1, 2016
20:24 پنجشنبه، 11ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79497

رونمایی از مانیتورهای خمیده کوانتوم دات سامسونگ ویژه گیمرها/ قواعد بازی تغییر می‌کند

جدیدترین مانیتورهای خمیده کوانتوم دات (Quantum Dot) سامسونگ که با نام‌های CFG70 و CF791 معرفی شده‌اند، با پوشش دادن طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و زمان واکنش‌پذیری (Response Time) یک میلی‌ثانیه، تجربه بصری رضایت‌بخش و واقعی از بازی‌ها را به کاربران منتقل ‌می‌کنند.
سامسونگ برای تقویت پیشتازی خود در بازار روبه‌رشد بازی‌های کامپیوتری در ایفا ۲۰۱۶ مانیتورهای مخصوص بازی با فناوری کوانتوم دات را عرضه می‌کند. فناوری‌ای که پیش‌تر در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ شاهدش بودیم.
 
SamsungCurvedMonitor_CFG70_1.jpg
این مانیتورها در دو مدل CFG70 در ابعاد ۲۴ و ۲۷ اینچی و مدل ۳۷ اینچی  CF791به بازار خواهند آمد.مانیتورهای منحنی سامسونگ طی کنفرانس خبری این شرکت که روز ۱۱ شهریور در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ در برلین برگزار خواهد شد، به‌طور رسمی معرفی می‌شوند.
 
مانیتورهای CFG70 و CF791 سامسونگ به‌لطف فناوری کوانتوم دات می‌توانند نزدیک به ۱۲۵ درصد از طیف رنگ‌های sRGB  را تولید کنند که نوید کیفیت تصویر بهتر و بازی‌کردن با لذت بیشتر را با خود به همراه دارند. این مانیتورها برای دوست‌داران طبیعت ساخته شده چرا که فناوری کوانتوم دات آن با حذف کادمیوم، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند و مانیتوری سبز برای بازی‌کردن پیش روی بازی‌کننده قرار می‌گیرد.
 
روشنایی بیشتر صفحه نمایش این مانیتورها سبب می‌شود کیفیت تصویر افزایش یابد و نقاط تاریک و نامشخص در تصویر وجود نداشته باشد تا در حین بازی تجربه متفاوتی برای کاربر رقم بخورد.
 
سئوگ‌گی کیم، معاون ارشد واحد نمایشگرهای شرکت سامسونگ الکترونیکس، درباره مانیتورهای کوانتوم دات مخصوص بازی می‌گوید: «بازی‌دوستان همواره به دنبال مانیتورهای باکیفیت می‌گردند تا بتوانند هنگام بازی جزئیات بیشتری را ببینند و بازی‌ را بهتر تجربه کنند. خط تولید مانیتورهای خمیده سامسونگ که اکنون با اضافه شدن فناوری کوانتوم دات وارد مرحله جدیدی شده است، به بازی‌دوستان این حس را می‌دهد که در محیط بازی قرار دارند و خودشان به‌عنوان شخصیت اصلی بازی فعالیت می‌کنند.»
 
سامسونگ که پیش از این فناوری کوانتوم دات را در تلویزیون‌های UHD خود به کار برده بود، این بار در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که چگونه با اضافه شدن فناوری کوانتوم دات به نسل جدید مانیتورهای مخصوص بازی، می‌توان پای بازی‌های ویدئویی را به دنیای واقعی باز کرد.
 
مدل CFG70 مانیتورهای کوانتوم دات با طراحی «سوپر آرنا» و قابلیت‌های کاربرپسند تجربه متفاوت را هنگام بازی برای کاربر رقم می‌زند. میزان انحنای این مانیتور ۱۸۰۰ میلی‌متر (1800R) است که در کنار بلندگوهای مناسب، فضای مطلوبی را برای بازی کردن به‌وجود می‌آورد. در کنار این‌ها ویژگی‌های گیمرپسند دیگری نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بدون افت تصویر و لگ‌زدن بازی خود را انجام دهد. زمان واکنش‌پذیری (Response Time) این مانیتور یک میلی‌ثانیه است که باعث می‌شود پیکسل‌ها در کسری از ثانیه جابه‌جا شوند، از طرفی نرخ به‌روزرسانی (Refresh Rate) CFG70 تا ۱۴۴ هرتز بالا می‌رود که در واقع به کاربر اجازه می‌دهد بدون تجربه لگ‌زدن بازی را دنبال کند و به پایان برساند.
 
به منظور راحتی هرچه بیشتر گیمرها در مدیریت بازی، داشبوردی روی صفحه (UX OSD) تعبیه شده تا تنظیمات ضروری مانند نرخ پاسخ‌گویی و نرخ نوسازی را بتوان به ‌راحتی تنظیم کرد. همچنین دکمه‌های میانبر موجود در جلو و پشت مانیتور امکان تغییر تنظیمات بازی را برای گیمرها آسان کرده است.
 
SamsungCurvedMonitor_CFG70_2.jpg
بیشترین منحنی
هرچه عددی که میزان انحنای مانیتور را نشان می‌دهد، رقم کوچک‌تری باشد، مانیتور خمیده‌تر و با ساختار چشم انسان سازگارتر است. سامسونگ در مدل CF791 مانیتوری با انحنای R1500 تولید و به بازار عرضه می‌کند. این مانیتور نرخ به‌روزسانی ۱۰۰ هرتزی دارد و به صاحبان سیستم‌هایی با کارت گرافیک AMD اجازه می‌دهد از طریق فناوری AMD FreeSync نرخ به‌روزرسانی صفحه نمایش و کارت گرافیک‌شان را هماهنگ سازند.
 
این مانیتور در دسته مانیتورهای با صفحه نمایش عریض (Ultra Wide) قرار می‌گیرد که نسبت تصویر ۲۱:۹ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در هنگام رقابت مشکلی نداشته باشند.
 
علاوه بر پیشرفت‌های بصری مانیتورCF791  این مدل طوری طراحی شده است که با هر محیطی سازگار باشد و بتوان آن‌ را با دکوراسیون ست کرد. پایه محرک این مانیتور امکان تنظیم عمودی را روی خود دارد تا گیمرها بتوانند متناسب با وضعیت نشستن خود مانیتور را به گونه‌ای تنظیم کنند که مشکلی در هنگام کار با آن برای‌شان پیش نیاید.
 
سامسونگ برای نشان دادن کیفیت نمایشگرهای جدید خود، پس از مراسم رونمایی به حاضران اجازه می‌دهد مدت زمانی با این مانیتورها بازی‌های روز دنیا را بازی کنند تا با کیفیت و ویژگی‌های مانیتورهای کوانتوم دات از نزدیک آشنا شوند. هنگامی که کاربران مشغول بازی در نمایشگرهای CFG70 و CF791 هستند، سایر حاضران در نمایشگاه می‌توانند از طریق نمایشگر‌های حرفه‌ای ساینیج (Signage LED)  سامسونگ این اتفاق را مشاهده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.