تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گوشی

September 2, 2016
15:59 جمعه، 12ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79514

تجهیزات جانبی مغناطیسی وقیمت مناسب، تلفن هوشمند موتورولا را متمایز کرد

رونمایی از ساعت هوشمند سامسونگ و نسل جدید گوشی هوشمند شرکت موتورولا از تازه ترین رویدادهای نمایشگاه سالانه آیفا در برلین است که امروز به طور رسمی آغاز به کار کرد.
 
 
        
 
نمایشگاه سالانه آیفا یکی از معتبرترین نمایشگاه های تجهیزات الکترونیکی است که در آن گوشی های هوشمند، انواع تبلت، کامپیوترهای شخصی، تلویزیون ها و تجهیزات پوشیدنی معرفی و رونمایی می شوند. اولین کنفرانس آیفا در سال 1924 برگزار شد و این رخداد در سال 1939 به یک نمایشگاه سالانه بدل شد.
 
***ساعت Samsung Gear S3
ساعت Gear S3 محصول شرکت سامسونگ در واقع نسخه به روز شده ساعت Gear S2 است که سال گذشته رونمایی شد. اما این ساعت ظاهری متمایز از نمونه قبلی دارد، بدنه آن از جنس فولاد سخت بوده و دارای بندهای استاندارد 22 میلیمتری است. سیستم عامل Gear S3 مانند مدل قبلی مبتنی بر Tizen است، اما با سیستم عامل اندروید نیز سازگاری دارد و با گوشی های اندرویدی به خوبی کار می کند. با وجود این، هنوز هم از سازگاری با iOS خبری نیست. اکنون عمر باتری ساعت هوشمند سامسونگ به 4 روز رسیده است و تمام مدل های آن به جی پی اس مستقل از تلفن همراه مجهز شده اند. 
 
***گوشی Moto Z Play 
گوشی Moto Z محصول شرکت موتورولا شهرت خود را به دلیل تجهیزات جانبی مغناطیسی به دست آورده است که اتفاقا کارآیی بالایی هم دارند. نسل جدید این گوشی موسوم به Moto Z Play همان ویژگی های قبلی را با قیمت ارزان تر در اختیار می گذارد. البته این اختلاف قیمت حاصل تغییرات جزئی است که در امکانات و قابلیت های گوشی ایجاد شده است تا آن را به یک گوشی متوسط با قیمت مناسب تبدیل کند. 
 
به گفته موتورولا، این گوشی طولانی ترین عمر باتری را در بین محصولات شرکت دارد، اما ضخامت آن در مقایسه با گوشی Moto Z کمی بیشتر است. وضوح تصویر نمایشگر AMOLED این گوشی 1080 پیکسل است، پردازنده آن کمی ضعیف تر و حافظه RAM آن نیز مقداری کمتر از Moto Z است. وضوح تصویر دوربین آن 16 مگاپیکسل است، اما ویژگی تثبیت تصویر را ندارد. با تمام این اوصاف هنوز هم رابط 16 پایه ای MotoMod را در اختیار می گذارد و در نتیجه تمام تجهیزات جانبی مغناطیسی که در تابستان برای Moto Z رونمایی شد، در Moto Z Play نیز قابل استفاده هستند.
 
قرار است این گوشی در ماه سپتامبر با قیمت 408 دلار در آمریکا عرضه شود. این درحالی است که قیمت گوشی Moto Z در حدود 700 دلار خواهد بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.