اپراتورها

تلفن همراه

September 3, 2016
7:47 شنبه، 13ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79529

تایید مذاکره اپراتور مخابراتی Orange فرانسه، برای خرید سهام “همراه اول”

اپراتور مخابراتی Orange S.A اعلام کرد که به‌منظور توسعه فعالیت­ها به خارج از فرانسه و حضور در خاورمیانه در حال انجام گفتگوهایی در رابطه با همکاری­های بالقوه با شرکت مخابرات ایران می­ باشد. این مذاکرات با شرکت ارتباطات سیار ایران و برای خرید بخشی از سهام این شرکت و انعقاد یک توافقنامه تجاری و فنی با آن است؛ مسئولان شرکت اورنج، طی دیدارهایی از ایران و مذاکراتی مستقیم با وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت همراه اول، جزئیات سرمایه‌گذاری در این شرکت را بررسی کرده‌اند.
 
اورنج تأیید کرده است که به دنبال برداشته شدن تحریم­ها علیه جهوری اسلامی ایران، در حال انجام مذاکراتی به منظور ارائه مشاوره و سایر خدمات به اپراتور MCI به عنوان دارنده بالاترین سهم در بازار تلفن همراه ایران می­باشد.
 
سخنگوی شرکت اورنج به وال‌استریت ژورنال گفته است : ” این اپراتور مخابراتی درزمینهٔ تعدادی از حوزه‌های همکاری احتمالی و موضوعات تجاری در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران بوده و در حال ارزیابی و مطالعات امکان‌سنجی این مسئله است تا آنچه را که در این شرایط پیچیده، ازجمله به دلیل اعمال برخی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران مرتبط است، بررسی کند.”
او می‌افزاید: Orange نیز مانند سایر اپراتورهای بین‌المللی به دنبال شکار فرصت‌های موجود در بازار ایران در دوران پسا برجام و توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی است.
 
وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول نیز دراین‌باره گفته است : “مذاکرات با شرکت اورنج هنوز به پایان نرسیده، اما احتمال دارد هردو طرف طی سه الی چهار ماه آینده به توافق برسند.”
 
روزنامه وال‌استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داده بود که شرکت اورنج در مرحله مذاکرات مقدماتی با ایران برای خرید سهام “همراه اول” به همراه انعقاد یک توافقنامه تجاری و فنی است؛ در صورت نهایی شدن این مذاکرات، این اولین بار است که بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، یک شرکت بزرگ اروپایی دریکی از شرکت‌های ایرانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. (منبع)
 
دستیابی به بازار ایران با جمعیتی در حدود ۸۰ میلیون نفر می­ تواند منابع جدیدی از درآمد را برای اورنج به ارمغان بیاورد. تحریم­ های بین‌المللی که بسیاری از کمپانی ­ها را از این کشور دور نگه‌داشته بود در ماه ژانویه برداشته شد و درهای جدیدی را به روی فرصت­های بالقوه باز کرد. برخی از تحریم­ های مالی به قوت خود باقی‌مانده‌اند که تلاش برای آغاز تجارت با این کشور را پیچیده می­ سازند.(منبع)
 
موضوع خرید سهام توسط شرکت Orange S.A، از سال گذشته درجریان بوده و دکتر واعظی وزیر ارتباطات نیز سال گذشته بدون ذکر نام اپراتور، خبر از علاقه مندی این شرکت فرانسوی جهت سرمایه گذاری در یکی از اپراتورهای ایرانی داده بود؛ اما به گفته وال‌استریت ژورنال، برخی موارد ازجمله اشخاص حقوقی سهامدار فعلی همراه اول ازجمله مواردی بوده است که نیاز به بررسی بیشتری دارد، بااین‌وجود پس از سفر دکتر روحانی به فرانسه، این موضوع جدی‌تر شده است.
 
درعین حال به گفته برخی منابع خبری، اورنج به‌جای مذاکره برای خرید سهام اپراتور ایرانی به دنبال گسترش همکاری با این اپراتور می باشد.
 
“اورنج” شرکت مخابراتی فرانسوی و چندملیتی است، که معروف‌ترین نام تجاری شرکت “فرانس تلکوم” (و البته با مدیریت مستقل) به‌شمار می‌آید و ۲۳% سهام آن در اختیار دولت فرانسه است.
این شرکت در سطح بین‌المللی، خدمات تلفن همراه، خطوط تلفن ثابت، اینترنت و همچنین خدمات تلویزیون اینترنتی را، ارائه می‌نماید. این شرکت، دارای بیش از ۲۲۶ میلیون مشترک در سراسر جهان می‌باشد.
شرکت مخابرات ایران از گذشته با اپراتور اورنج و شرکت مشاوره sofrecom فرانسه (از زیرمجموعه‌های Orange) همکاری داشته و از چند سال پیش sofrecom فرانسه مشاور شرکت مخابرات ایران بوده است.
 
لازم به ذکر است که شرکت اورنج یکی از شرکت‌های حاضر در اجلاس IRANCONNECT 2016 می‌باشد که هفته آتی در تهران برگزار می‌شود(منبع)
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.