سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 3, 2016
15:10 شنبه، 13ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79537

سامسونگ کارخانه تولید باتری در اروپا احداث می کند

سامسونگ جزئیات برنامه‌ی خود برای تاسیس یک کارخانه‌ی بزرگ تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در اروپا را منتشر کرد.
 
کارخانه‌ی تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در کنار سایر کارخانه‌های این شرکت در کره جنوبی، چین و اتریش فعالیت خواهد کرد. کارخانه‌ی جدید سامسونگ در شهر Goed مجارستان که در حدود ۲۵ کیلومتری شمال بوداپست قرار دارد، ساخته خواهد شد.
 
این کارخانه در محیطی به مساحت ۳۳۰ هزار متر مربع و در محلی ساخته خواهد شد که قبلاً برای تولید صفحات نمایش از آن استفاده می‌شد. در بیانیه‌ی سامسونگ آمده است: «در این کارخانه از زیرساخت‌های کارخانه‌های موجود استفاده خواهد شد و سامسونگ انتظار دارد که این کارخانه با کاهش زمان و هزینه تولید هرچه سریع‌تر به سود رسانی برسد.»
 
سامسونگ انتظار دارد که خط تولید این کارخانه در نهایت توانایی تولید باتری کافی برای استفاده در ۵۰ هزار خودروی الکتریکی را در هر سال داشته باشد. این پروژه به ۳۸۴ میلیون دلار آمریکا نیاز دارد و از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. براساس خبرها سامسونگ در رقابت با ال جی و پاناسونیک در حال محکم کردن جای پای خود در بازار باتری خودروهای الکتریکی است که پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد زیادی را تجربه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.