لبه تکنولوژی

September 4, 2016
8:34 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79562

خودروهای مرسدس بنز پارک یاب سیار می‌شوند

تحت یک طرح آزمایشی که توسط شرکتهای مرسدس بنز و قطعه سازی بوش اجرا می شود، خودروهای مرسدس بنز برای پایان دادن به جست و جوی وقت گیر جای پارک در شهرهای شلوغ، به یکدیگر درباره فضاهای خالی موجود اطلاع خواهند داد.
 
رانندگان اغلب زمانی که بدنبال پارک خودرو نیستند از کنار فضاهای پارک موجود عبور می کنند اما تحت برنامه آزمایشی این دو شرکت، فضاهای خالی توسط خودرو شناسایی شده و اطلاعات مربوط به سایر خودروها ارسال می شود.
 
خودروسازان متعدد برای صرفه جویی در زمان و کاهش استرس رانندگان برای یافتن جای پارک خودرو که به بار ترافیکی شهر افزوده و آلایندگی را افزایش می دهد، راه‌هایی را بررسی می‌کنند.
 
سرویس "همین حالا پارک کن" به رانندگان امکان می دهد محل پارک را از پیش رزرو کنند و برای یافتن جای پارک، از طریق یک برنامه پول پرداخت کنند.
 
شرکت زیمنس سال گذشته سیستمی را معرفی کرد که با استفاده از رادار تعبیه شده در لامپهای خیابان، درباره مکانهای موجود برای پارک اطلاعات فراهم می کرد.
 
تبدیل خودروها به پارک یاب بخشی از ایده‌هایی است که از سوی دایملر – شرکت مادر مرسدس بنز- برای کمک به رانندگان برای صرفه جویی در وقت دنبال می شود.
 
دیتر زتچه، مدیر عامل دایملر در کنفرانسی در برلین گفت: دایملر قصد دارد در نیمه اول سال آینده برنامه ای عرضه کند که به کار دفتری حتی در پشت فرمان کمک خواهد کرد. همچنین بدنبال یک پروژه آزمایشی گسترده که در حال حاضر اجرای می شود، امکان تحویل محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری شده اند به خودرو از سال آینده فراهم می شود.
 
برنامه آزمایشی پارک یاب اشتوتگارت از حسگرهای فوق صوتی سدان E-Class استفاده می کند که محلهای پارک مناسب برای یک خودروی بزرگ را شناسایی می کنند. خودروهایی که در این طرح آزمایشی حضور دارند، اطلاعات مربوط به فضاهای خالی را در سرعت ۵۵ کیلومتر بر ساعت شناسایی کنند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این سیستم در گام نخست اطلاعات مربوط به احتمال یافتن فضای خالی در یک خیابان مورد نظر را به اشتراک خواهد گذاشت و در مرحله دوم، این پروژه اشتراک گذاری اطلاعات فوری درباره یک مکان مورد نظر را هدف می گیرد تا یک نقشه پارک یاب دیجیتالی ایجاد کند که در خودرو نمایش داده می شود.
 
ساجد خان، مدیر خودروی دیجیتالی و موبلیتی مرسدس بنز در بیانیه ای اظهار کرد: تقریبا همه خودروهای مرسدس بنز متصل هستند و اگر یک خودرو حسگرهای لازم را داشته باشد از آماری که از طریق آنها دریافت می کند برای جست و جوی محل پارک استفاده خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.