اپلیکیشن

تلفن همراه

September 5, 2016
12:22 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79610

حمایت از پیام رسان‌های داخلی برای جذب مخاطب

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور بر حمایت از هر پیام رسان داخلی که ظرفیت فنی لازم را برای جذب مخاطب و حضور گسترده در جامعه داشته باشد، تاکید کرد.
 
امیر خوراکیان – معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با تشریح برنامه فعالیت شبکه های پیام رسان داخلی در شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در این برنامه در بخش سیاست ها علاوه بر بحث حفاظت و صیانت از هویت ملی، حفاظت از حقوق شهروندی و حریم خصوصی و سایر محورهای آن، مهمترین بحث بسترسازی برای حمایت از پیام رسان های داخلی است.
 
وی با اشاره به این که در بخش اقدامات این برنامه در قالب نگاشت نهادی وظایف وزارتخانه های مختلف در این رابطه مشخص شده است، افزود: بحث پنجره واحد یکی از اقداماتی است که در این برنامه در نظر گرفته شده است و براساس آن یکی از مشکلات این نرم افزارها و پیام رسان های داخلی که نیاز بود تا برای اخذ مجوز، هماهنگی های لازم و در حوزه نظارت ها به جاهای مختلف پاسخگو باشند، پیش بینی شده است تا همه این کارها از طریق یک پنجره واحد صورت گیرد و در نتیجه تمرکز منظم و منسجمی در این ارتباط به وجود آید و به طور کلی فرآیند اخذ مجوز و نظارت تسهیل شود.
 
خوراکیان تصریح کرد: مساله عرضه خدمات عمومی همچون خدمات دولت الکترونیک توسط این پیام رسان ها نیز در نظر گرفته شده است که البته این موضوع در یک مرحله ای که از امکان سرویس دهی میلیونی آنها مطمئن شویم پیش بینی شده است.
 
وی با بیان این که مرکز ملی فضای مجازی نقش قرارگاهی داشته و ورود آن از جنس هماهنگی و پیگیری است، اظهار کرد: در حال حاضر جلسات مشترک متعددی را با وزارتخانه های مرتبط برگزار کردیم و علاوه بر این برنامه که انشاءالله در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی تعیین تکلیف خواهد شد، یک سند دیگری هم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشورت و هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی آماده شده که در آن کیفیت و مراحل حمایت های لازم از نظر فنی، زیرساختی، ارتباطاتی، تبلیغاتی و تسهیلاتی مشخص شده است.
 
خوراکیان با اشاره به این که پیام رسان های داخلی که درحال حاضر فعال هستند تجربه های خوبی دارند، تاکید کرد: در چند ماه اخیر در جلسات مشترکی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم تلاش شده است تا به صورت مرحله ای و با در نظر گرفتن توانایی های آنها ضعف های پیام رسان های داخلی به بخصوص به لحاظ فنی و زیرساختی برطرف شود البته برخی هم اگر نمی توانند پوشش میلیونی داشته باشند، زمینه فعالیت آنها در حوزه های تخصصی و موضوعی تر فراهم خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.