اپراتورها

تلفن همراه

September 6, 2016
12:58 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79643

وزیر ارتباطات: ۷۰ میلیون سیم کارت در کشور داریم ولی نظارت نمی‌کنیم

وزیر ارتباطات با بیان این که ۷۰ میلیون سیم کارت در کشور داریم گفت: مبنای نظارتی نداریم و کلا سیاستی برای تحت نظر قرار دادن کاربران ارتباطی نداریم.
 
محمود واعظی در همایش ملی حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی با بیان اینکه برخی فکر می کنند قرار است با توسعه شبکه های اجتماعی داخلی نظارت بر اطلاعات کاربران بیشتر شود در حالیکه این کار با حکم قضایی در شبکه های خارجی هم قابل انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر 60 ، 70 میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور وجود دارد اما مبنای نظارتی نداریم و کلا سیاستی برای تحت نظر قرار دادن کاربران ارتباطی نداریم.
 
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: نظارت بر کاربران تنها با حکم قانون صورت می گیرد. در کل مردم باید بدانند دستگاه های نظارتی چه در حوزه شبکه های اجتماعی داخلی و چه خارجی اگر نیاز باشد، نظارت می کنند.
 
واعظی با بیان اینکه در اسلام بومی سازی یک پدیده بوده تا با اندیشه و آداب سازگاری پیدا کند، گفت: شبکه های اجتماعی تهدید و فرصت را با هم آورده است و لذا مسئولان، رسانه ها و اندیشمندان باید برای تهدیدات آن راه حل پیدا کرده و بر زمینه فرصت های آن بیفزاید.
 
وی تصریح کرد: جامعه در حال حاضر با شبکه های اجتماعی وارداتی مواجه است و یکی دو تا هم نیست; اگر بگوییم تلگرام و اینستاگرام را فیلتر می کنیم، تمام می شود خیر اینگونه نیست.
او افزود: هر چند تا شبکه را فیلتر کنیم 10 برابر آن وجود دارد و سر بر می آورد. برای رونق شبکه های اجتماعی داخلی مردم باید متقاعد شوند که اگر از آنها استفاده کنند تمامی مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی را خواهند داشت.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: دسترسی به اطلاعات را نمی توانیم محدود کنیم و دنبال این هم نبودیم تا مردم از محتوای سالم و بین المللی استفاده نکنند.
 
او درباره تسهیلاتی که قرار است به شبکه های اجتماعی داخلی داده شود نیز عنوان کرد: شبکه های خارجی نمی توانند در حال حاضر تبلیغات داشته باشند یا کارهای دولت الکترونیکی را انجام دهند. این در حالی است که چینی ها بخش قابل توجهی از کارهای بانکداری الکترونیکی شان را از طریق وی چت (نرم افزار خودشان) انجام می دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: یک سال و نیم پیش حمایت از دو شبکه اجتماعی داخلی را داشتیم که یکی از آنها وقتی به 200 هزار مشترک فعال رسید و وقتی دیگری به یک و نیم میلیون رسید، سرویس شان از دسترس خارج شد که نباید این گونه باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.