اپلیکیشن

تلفن همراه

September 7, 2016
8:32 چهارشنبه، 17ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79668

وزیر ارتباطات: بحث انتقال سرور تلگرام به ایران مطرح نیست/ شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای برای انتقال سرور ندارد

وزیر ارتباطات تاکید کرد: الزام انتقال سرور تلگرام به ایران مطرح نبوده و شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است.
 
151125170450_telegram_logo_people_624x351_reuters_nocredit_0.jpg
محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه همایش شبکه‌های اجتماعی بومی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اظهارات معاونش مبنی بر الزامی نبودن انتقال سرور تلگرام به ایران گفت: چه کسی از این الزام حرف زده چنین الزامی اصلا مطرح نبوده است.
 
وی ادامه داد: سیاستی که ما در قبال شبکه‌های اجتماعی داریم این است که تا زمانی که سرور آنها در خارج از کشور باشد به عنوان شبکه اجتماعی خارجی به آن نگاه می‌کنیم و بعضی امکانات از جمله تبلیغات و موضوعات مربوط به دولت الکترونیک را به آنها نمی‌دهیم اما اگر شبکه اجتماعی خارجی سرورش را به داخل منتقل کند می‌تواند از بعضی امکانات بهره‌مند شود.
 
وی همچنن در سوال دیگری درباره الزامی که شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرور شبکه‌های خارجی به ایران مطرح کرده بود نیز گفت: شورای عالی فضای مجازی هیچ مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است. بلکه قرار بود در این زمینه طرحی آماده شود و به تصویب شورا برسد که هنوز مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب نرسیده است.
 
واعظی از تسهیل مقررات حقوقی و قضایی برای شبکه‌های اجتماعی بومی خبر داد و گفت: علاوه بر این از لحاظ فنی نیز از شبکه‌های اجتماعی داخلی از امکانات وزارتخانه و همچنین از طریق وام وجوه اداره شده حمایت خواهیم کرد.
 
وزیر ارتباطات آگاهی رسانی را برای استقبال مردم از شبکه‌های اجتماعی بومی ضروری دانست و گفت: اگر مردم مطمئن بشوند اطلاعاتشان در داخل کشور حفظ می‌شود و سرعت اینترنتشان بالا می‌رود قطعا از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده خواهند کرد.
 
وی توضیح داد: کاربران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی پول پهنای باند داخل را می‌دهند و دیگر این گلایه وجود نخواهد داشت که بسته‌های اینترنت آنها زود تمام می‌شود.
 
وزیر  ارتباطات تاکید کرد: سرویس‌دهنده‌های داخلی قطعا باید به سرویس‌‌های خارجی ترجیح داشته باشند و در  این زمینه مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی طرحی است که استفاده از سرویس‌های داخلی را به دستگاه‌های دولتی تجیهز کند و اگر شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد برای همه لازم ‌الاجرا خواهد بود.
 
وی در پاسخ به سالی درباره مسدود شدن چند سایت خبری تصریح کرد: دولت هیچ سایتی را فیلتر نکرده و مخالف با این موضوع و آنچه مسدود شده توسط قوه قضاییه است و هیچ ربطی به شبکه ملی اطلاعات و اینکه سرور آنها داخل کشور است ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.