تلفن همراه

گوشی

September 7, 2016
17:40 چهارشنبه، 17ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79688

سیستم پرداخت Tap To Pay شیائومی در چین فعال شد

سیستم‌های پرداخت جدیدی چون اپل‌پی و سامسونگ‌پی باعث شده تا شرکت‌های دیگر نیز به ایجاد روش‌هایی مشابه روی بیاورند. شیائومی هم به تازگی یک سیستم‌ پرداخت مشابه با دو کمپانی یاد شده را ایجاد کرده و کاربران چینی از هم اکنون می‌توانند از آن بهره ببرند.
 
همانند آنچه سامسونگ و اپل ارائه کرده‌اند، کاربران چینی که از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنند قادر خواهند بود تا از سیستم tap to pay این شرکت در پایانه‌های فروشگاهی بدون نیاز به تماس، استفاده کنند. اما کاربران شیائومی یک قابلیت اضافه‌ی دیگر نیز در اختیار دارند و علاوه بر خرید از فروشگاه‌ها می‌توانند در شش شهر بزرگ چین یعنی شانگ‌های، پکن، شن‌ژن، گوانگدونگ، سوژو و ووهان در پرداخت‌های مربوط به خدمات حمل و نقل عمومی نیز از این روش جدید بهره ببرند.
 
این اقدام باعث شده تا شیائومی اولین شرکت تولید کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند باشد که با موفقیت از سیستم‌ پرداخت بدون نیاز به تماس در اتوبوس‌ها و قطارهای چین پشتیبانی می‌کند. با این کار شیائومی با قدرت به رقابت با بزرگان این حوزه پرداخته است. 
 
بر اساس آنچه توسط وب‌سایت Mashable اعلام شده، سیستم پرداخت شیائومی Mi Pay نام دارد و برای تمامی گوشی‌های هوشمند این شرکت که به چیپ NFC مجهز هستند نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
اینکه بتوان گوشی‌های هوشمند را با این سیستم پرداخت هماهنگ کرد کار پیچیده‌ای محسوب می‌شود چراکه سازندگان چیپ‌های NFC متفاوت بوده و توسط هر سازنده استاندارهای خاصی اعمال می‌شود. در حال حاضر اپل قصد دارد تا با ساخت یک چیپ جدید در مدل‌های جدیدتر آیفون از سیستم‌های پرداخت فعال در ژاپن نیز پشتیبانی کند.
 
برای پرداخت در قطارهای سنگاپور، کاربران باید از یک سیم‌کارت جدید با چیپ NFC ساخت EZ-Link استفاده کنند. البته این روش باعث می‌شود محدودیت بیشتری در استفاده کاربران ایجاد شود و فقط برخی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند امکان بهره بردن از آن را داشته باشند.
 
 
البته در سنگاپور، سیستم پرداخت بدون تماس EZ-Link در اتوبوس‌ها و قطارها فعال است.
 
اما در رقابت موجود در حوزه کارت‌های اعتباری نیز، اپل نخسین بار در ماه فوریه به چین وارد شد و سامسونگ نیز پس از این شرکت و در ماه مارس فعالیت خود را در این زمینه در کشور یاد شده آغاز کرد.
 
شیائومی برای اطمینان از اینکه بتواند خدمات پرداخت خود را بهتر در چین پوشش دهد، همانند اپل و سامسونگ به عضویت UnionPay نیز درآمده است. UnionPay در واقع بزرگترین شبکه‌ی بین بانکی کشور چین است که بر اساس گزارش‌ها تا‌کنون ۵ میلیون پایانه‌ی فروش بدون نیاز به تماس را در چین فعال کرده است.
 
Mi Pay هنگام شروع کار، از کارت‌های اعتباری ۲۰ بانک کشور چین پشتیبانی می‌کند. از جمله بانک‌های مورد پشتیبانی سیستم پرداخت شیائومی، می‌توان به بانک چین و بانک ساخت‌وساز این کشور اشاره کرد.
 
نظر شما در این مورد چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.