امنیت

فناوری اطلاعات

September 11, 2016
15:13 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79733

عارف :باید حریم خصوصی آحاد جامعه در فضای مجازی حفظ شود

رئیس انجمن رمز ایران بر ضرورت ارتقاء جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری در طراز قدرت‌های تأثیر گذار جهانی تاکید کرد و گفت: باید حریم خصوصی آحاد جامعه در فضای مجازی حفظ شود.
 
محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه سیزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنفرانس، ارائه دهندگان مقالات و سخنران کلیدی و مدعو، به جهت‌گیری‌های اصلی و اولویت‌های انجمن رمز اشاره کرد و گفت: توسعه و ارتقاء علم و فناوری در کشور، تقویت صنعت افتا و رسیدن به خوداتکایی در بخش صنعتی، همکاری علمی با انجمن‌های علمی مرتبط و تشکل‌های علمی بین المللی از جمله اولویت‌هایی است که انجمن رمز باید در دستور کار خود قرار دهد.
 
وی با تاکید بر بومی سازی فناوری افتا بر دیگر جهت گیری‌های اصلی انجمن رمز اشاره کرد و گفت: کمک به اجرایی شدن و تحقق برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای در زمینه علم و فناوری و اجرای اسناد توسعه‌ای در زمینه افتا و نقشه جامع علمی کشور، ارتقاء سطح علمی کنفرانس‌های سالانه انجمن و همکاری در ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های متعهد، متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری از دیگر اولویت‌های اصلی علمی انجمن رمز است.
 
رئیس انجمن رمز ایران در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همکاری مؤثر این انجمن با شورایعالی فضای مجازی تاکید کرد و با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده انجمن رمز با شورایعالی فضای مجازی، گفت: انجمن رمز ایران می‌تواند بر اساس تفاهم نامه امضا شده با شورای عالی فضای مجازی در زمینه‌هایی مانند رصد وضعیت جاری فضای مجازی و پیش بینی و آینده نگری تحولات در این فضا در سطح ملی و بین المللی، ارتقاء جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری در طراز قدرت‌های تأثیر گذار جهانی، سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه، مقابله مؤثر با نفوذ و دست اندازی بیگانگان در فضای مجازی کشور و همکاری در تدوین نظام‌های امنیتی مورد نیاز در فضای مجازی کشور و همه در تدوین نظام‌های امنتیتی مورد نیاز در فضای مجازی همکاری موثری داشته باشد.عارف در پایان خواستار همکاری بیشتر اعضا در همه فعالیت‌های انجمن رمز ایران شد.
 
بر اساس این گزارش سیزدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران به مدت دو روز با حضور چهره‌های بین المللی و ملی در حوزه فضای مجازی و نیز ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
 
چهاردهمین کنفرانس علمی انجمن رمز ایران در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.