فناوری اطلاعات

September 11, 2016
16:54 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79744

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد: بازگشت ایران به بازار، با ایران کانکت 2016 / فضای ایران هراسی شکسته شد

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دستاوردهای ایران کانکت 2016 گفت:با برگزاری این همایش بازگشتمان را به بازار اعلام کردیم و با حضور اپراتورهای بین المللی درایران، فضای ایران هراسی شکسته شد.
 
 محمد جواد جهرمی در گفتگو با تماس نیوز درخصوص دستاوردهای همایش ایران کانکت 2016 گفت: مهمترین دستاورد این کنفرانس آن است که به صورت رسمی اعلام حضور کردیم، ایران به عنوان مسیر مطمئن ، ارزان و با کیفیت برای ایفای نقش خود در ترانزیت بین‌المللی وارد شده است .
 
وی با بیان اینکه برگزاری این همایش یکی از دستاوردهای این همایش بود؛ ادامه داد: با برگزاری این همایش بازگشتمان را به بازار اعلام کردیم  و نکته آن است که چطور بتوانیم توفیق داشته باشیم تا بازار را جذب کنیم .
 
جهرمی ادامه داد: بعد از تحریم، به خاطر مشکلات اقتصادی در نقل و انتقال پول، ایران از مسیرهای بین‌المللی حذف شد ، با اجرای این همایش، علاوه بر مسایل مالی ،فضای سیاسی که برای ایران بوجود آمده بود  دربعدایران هراسی،شکسته شد و بیش از هفتاد اپراتور از 29 کشور دنیا به ایران آمدند.
 
 مدیرعامل شرکت زیرساخت با بیان اینکه بسیاری از این اپراتورها در سطح مدیرعامل و برای اولین بار به ایران آمده بودند؛ افزود: آنها ایران را از نزدیک دیدند ،باور نمی‌کردند که در شرایط تحریم  ایران،چنین رشدی کرده باشد که اکنون با توجه به امنیت موجود در ایران، می‌توانند برای ایران حساب باز کنند.
 
وی در خصوص  تفاهمات انجام شده دراین همایش گفت:‌خوشبختانه pop بین‌المللی تهران رسما ایجاد شد و با چهار مجموعه مهم به تفاهم رسیدیم که در pap ایران حضور پیدا کنند و ظرف سه ماه آینده این pop فعالیت رسمی خود را آغاز کند. جهرمی به تفاهم با تلکام ایتالیا،دیکیکس و دو اپراتور بین المللی  دیگر اشاره کرد که ظرف دو تا سه ماه آینده فعالیت خود را شروع می کنند.
 
این مقام مسئول  در گفتگو با تماس نیوز، ادامه داد: تفاهم مهمی با ترک سل داشته  ایم  که یک مسیر بین‌المللی برای ترانزیت از جنوب به شمال با فعالیت مشترک ایجاد کنیم که دو تیم از هر دو طرف مامور شدند ظرف مدت دو ماه با ارزیابی‌های لازم برای جذب چیزی حدود دو ترابیت پرسکنت از ظرفیت ترانزیت کشورهای شرقی به سمت غربی را از این طریق با هم آغاز کنیم .
 
جهرمی با بیان اینکه در اتصلات متقابل   Voiceتفاهمات خوبی انجام و تبیین شد؛ گام های خوبی برداشته شد تا شرایط ایران را به عنوان هاب منطقه فراهم شود و امیدواریم تا سال آینده در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.
 
 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:  تلاش می کنیم سال آینده نیز این همایش درایران برگزارشود.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص سرمایه‌گذاری شرکتهای ایتالیایی در ایران گفت: در زمینه زیرساخت  نیازی به  سرمایه گذاری شرکت‌های ایتالیایی  نداریم بلکه به بازار آنها نیاز داریم و وقتی که دعوت می‌کنیم این شرکتها به ایران بیایند به دنبال آن هستیم که در چنین شرایطی، سرویس‌های ارتباطی خودمان را عرضه و آنها را جذب کنیم. چرا که سرمایه‌گذاری از سوی دولت انجام شده است.
 
جهرمی اظهارکرد:‌ شرکتهای ایتالیایی برخی سازنده تجهیزات  و  برخی اپراتور بودند که در راستای جلب اعتماد آنها برای اینکه مشتری ما شوند فعالیت می‌کنیم .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.