باندپهن

باندپهن ثابت

September 11, 2016
17:09 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79747

ضریب نفوذ تلفن ثابت در دوره سه ساله دولت یازدهم به بیش از 38 درصد رسید

 ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور در دوره سه ساله فعالیت دولت تدبیر و امید درحالی به بیش از 38 درصد رسید که این ضریب در شهریور ماه 1392 تنها 36 درصد بود.
 
آمارهای ارایه شده از سوی دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد اکنون افزون بر 30 میلیون خط تلفن ثابت در کشور دایراست و ضریب نفوذ آن نیز به 38.42 درصد رسیده است.
 
شمار خطوط تلفن ثابت که شرکت مخابرات ایران در کل کشور نصب کرده 34 میلیون و 707 هزار و 269 خط است که از این تعداد 28 میلیون و 594 هزار و 620 خط در شهرها و 6 میلیون و 112 هزار و 649 خط در روستاها نصب شده است.
 
براساس گزارش تعداد تلفن های نصب شده کشور 30 میلیون و 386 هزار و 861 خط تلفن دایر و فعال است و تعداد تلفن های همگانی 131 هزار و 525 دستگاه است.
 
بررسی ها ی دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد 48 هزار و 22 روستا دارای تلفن خانگی هستند و 54 هزار و 279 روستا فقط ارتباط دارند.
 
دولت تدبیر و امید رسیدن به عدالت اجتماعی و رفع شکاف دیجیتالی بین مناطق کمتر برخوردار و مناطق برخوردار را همواره مورد تاکید قرار داده و تاکنون گام های بزرگی را برای توسعه عدالت اجتماعی برداشته است. دراین راستا، دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک را برای روستاها و نواحی دور افتاده و محروم کشور در اولویت خود قرارداده است.
 
محمود واعظی سکاندار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در ایام هفته دولت امسال و در سفرهای استانی، تامین عدالت در همه بخش ها و از جمله حوزه ارتباطی را از وظایف دولت دانسته و گفته است: عدالت در دسترسی به اطلاعات و خدمات برای همه بخش های کشور و از جمله روستاییان ضروری است و باید شرایط و بستری فراهم شود تا مردم مناطق روستایی و محروم هم بتوانند با هزینه ای کم از خدمات شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک بهره ببرند.
 
واعظی در این سفرها تاکید کرده است، دولت امسال سه هزار و 500 میلیارد ریال(350 میلیارد تومان) برای خدمات ارتباطی روستایی با هدف ارایه خدمات مناسب و بهتر در روستاهای کشور سرمایه گذاری می کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه به روستاها و مناطق محروم را وظیفه همه مسوولان در جمهوری اسلامی دانسته و اضافه کرده است: باید با بسیج همه ظرفیت ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز در جهت رفاه حال بیشتر روستاییان کشور تلاش شود.
 
اکنون رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به بیش از 38 درصد نشان دهنده تحقق وعده هایی است که رییس جمهوری به مردم مناطق محروم برای رفع شکاف های دیجیتالی داده است.
 
واعظی در روزهای اخیر نیز گفته است، محتوای داخلی داده ها در پنج سال آینده به میزان حداقل پنج برابر میزان فعلی خواهد رسید و تامین خدمات با سرعت 20 مگابایت در ثانیه برای 80 درصد خانوارها و تامین سرویس پهنای باند برای 90 درصد روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از اهداف پیش بینی شده برای پنج سال آینده بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی سی تی) کشور است.
 
اقدام های صورت گرفته توسط دولت یازدهم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به خصوص در مناطق محروم و کمتر برخودار درحالی است که دولت های نهم و دهم به گفته واعظی هیچ اقدامی برای گسترش زیرساخت های ارتباطی به مناطق محروم نکردند و باوری به این بخش نداشته اند.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را بکار گرفته است تا از طریق ارایه تلفن ثابت به روستاها و همچنین ارایه اینترنت پرسرعت توسعه پایدار روستایی را محقق کند، زیرا از این طریق سایر دستگاه های اجرایی کشور می توانند خدمات خود را به روستاها برده و به این ترتیب موجب رونق روستا ها و ابادانی آن شوند.
 
اکنون لازم است همه دستگاه های اجرایی عزم خود را برای ارایه خدمات به روستاها جدی تر کرده و به این ترتیب زمینه اسکان روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان را فراهم کنند، زیرا وقتی جوان روستایی ببیند همه امکان هایی که در شهرها وجود دارد در روستای محل زندگی خود می تواند با کمترین صرف هزینه و زمان دریافت کند، دیگر نیازی نخواهد داشت روستای خود را به هوای بهره مندی از امکانات شهری ترک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.