تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

September 12, 2016
15:58 دوشنبه، 22ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79767

همه‌ آن‌چه که باید درمورد هدفون های ایرپاد اپل بدانید

پس از آیفون۷، هدفون‌های جدید شرکت اپل نیز قرار است تا در ماه اکتبر به بازار عرضه شوند. هنوز سوالات بسیاری در مورد ویژگی‌ها و نحوه‌ی استفاده از این محصول مطرح است. با توجه به این موضوع، در این مقاله راهنمای استفاده از  هدفون AirPod اپل ارائه شده و می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله برای سوالات خود پاسخ مناسبی پیدا کنید.
 
تصمیم شرکت اپل برای حذف جک هدفون در آیفون۷ بیش از سایر محصولات این شرکت جنجال به پا کرد و سوالات فراوانی را در افکار عمومی ، بوجود آورد.
 
بخشی از سیاست‌هایی که شرکت اپل را برای حذف جک هدفون مصمم ساخت، مجبور کردن کاربران به استفاده از هدفون‌های وایرلس بود. مدتی پس از اعلام این تصمیم، این شرکت هدفون‌های بیسیم خود با نام AirPod را معرفی کرد.
 
پس از تحقیق و بررسی‌های انجام شده در خصوص این محصول در این مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات متداولی که در مورد این محصول ممکن است پرسیده شود، پاسخ دهیم.
 
AirPods چیست؟
AirPods هدفون جدید بیسیم شرکت اپل است.
 
قیمت AirPods چقدر است؟
قیمت این محصول ۱۵۹ دلار است.
 
از چه زمانی می‌توان AirPods را خریداری کرد؟
این هدفون‌ها از ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد. هنوز تاریخ دقیق فروش این محصول در بازار‌های جهانی مشخص نشده اما اپل در چند هفته‌ی آینده احتمالا تاریخ رسمی را اعلام خواهد کرد.
 
آیا این هدفون به صورت رایگان به همراه iPhone 7 عرضه خواهد شد؟
خیر. جالب است بدانید که آیفون۷ به همراه یک جفت هدفون سیمی با نام EarPod عرضه خواهد شد که به پورت Lightning موجود در زیر گوشی متصل می‌شود.
 
شندید‌ه‌ها حاکی از آن است که در آیفون۷ جک هدفون حذف شده. آیا این بدین معناست که ما مجبور هستیم حتما از هدفون AirPod  استفاده کنیم؟
خیر. آیفون ۷ علاوه بر یک جفت هدفون بی‌سیم بلوتوثی، با یک جفت هدفون سیمی که از طریق پورت Lightning به دستگاه متصل می‌شود، نیز کار می‌کند و می‌توانید با استفاده از دانگل، از یک هدفون سیمی معمولی نیز استفاده کنید.
 
آیا AirPods از بلوتوث استفاده می‌کند؟
بله، هدفون‌های AirPod با استفاده از بلوتوث به آیفون متصل می‌شوند.
 
پس صحبت‌هایی که در مورد وجود یک چیپ خاص در هدفون AirPods شده، چه می‌شوند؟
هدفون‌های AirPod از یک پردازنده‌ی داخلی با نام W1 استفاده می‌کنند. داخل هر یک از هدفون‌های AirPod یک چیپ W1 قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا این هدفون‌ها بتوانند قابلیت‌های بیشتری نسبت به هدفون‌های سیمی معمولی داشته باشند. در واقع W1 مانند "مغز" AirPod عمل می‌کند.
 
W1 چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟
چیپ W1 باعث اتصال راحت‌تر هدفون با آیفون می‌شود. تنها کافی است در محفظه‌ی هدفون‌ها را در حالی که آن‌ها را نزدیک آیفون خود نگه داشته‌اید، باز کنید. بلافاصله پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که اتصال گوشی به هدفون را به شما اطلاع می‌دهد. این روش بسیار ساده و سریع است و دیگر نیازی به مراجعه به منوی تنظیمات ندارید.
 
W1 به AirPodها کمک می‌کند تا بتوانند انرژی خود را بهتر مدیریت کنند و از این رو طول عمر باتری آن‌ها افزایش یافته است.
 
این چیپ، ‌AirPodها را قادر می‌سازد تا زمانی که در گوش شما قرار می‌گیرند، تا وقتی که به آن‌ها ضربه نزدید، موسیقی انتخابی شما را پخش نکنند. حتی اگر شما از یکی از AirPodها استفاده کنید، گوشی آیفون، شما را در جریان قرار می‌دهد. W1 برای اتصال هر یک از AirPodها از یک اتصال منحصر به فرد استفاده می‌کند در حالی که سایر هدفون‌های بیسیم از این روش استفاده نمی‌کنند.
 
آیا در سایر هدفون‌ها از W1 استفاده شده است؟
بله، اما فقط هدفون‌هایی که توسط شرکت اپل ساخته‌ می‌شوند چنین قابلیتی دارند. علاوه بر AirPods و Beats که توسط شرکت اپل ساخته شده، سال آینده برخی از مدل‌های جدید هدفون‌های بیسیم دارای چیپ W1 خواهند بود.
 
آیا سنسور‌های دیگری هم در AirPods وجود دارد؟
بله، سنسور مادون قرمز نیز در هر یک از AirPodها وجود دارد. این هدفون با استفاده از این سنسور قادر است تا وضعیت هدفون را مشخص کند و تشخیص دهد که هدفون درون گوش قرار گرفته یا نه. علاوه بر آن یک شتاب سنج نیز در داخل هر یک از هدفون‌ها تعبیه شده تا توانایی تشخیص ضربه‌ی انگشت شما را در لحظه‌ی تماس، برای دستگاه فراهم کند.
 
آیا می‌توانیم هر بار از یکی از AirPodها استفاده کنیم؟
بله، هر AirPod به صورت مجزا به آیفون شما متصل می‌شود در نتیجه می‌توانید در صورت تمایل، هر بار از یکی از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید وقتی در حال پیاده‌روی هستید به تماس‌های خود پاسخ دهید و یا از Siri استفاده کنید بدون این که نیاز به استفاده از هر دو هدفون، داشته باشید. با استفاده از تراشه‌ی W1، آیفون تشخیص می‌دهد که در حال حاضر، کدام هدفون در حال استفاده است.
 
چگونه می‌توان AirPodها را شارژ کرد؟
AirPodها به همراه یک کیف مغناطیسی دو منظوره عرضه می‌شود که از آن به منظور شارژ هدفون‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. در قسمت زیرین کیف، یک پورت Lightning وجود دارد که می‌توان از آن برای شارژ هدفون‌ها استفاده نمود.
 
به علاوه این کیف دارای یک باتری اختصاصی نیز هست که از باتری‌های موجود در هر یک از AirPodها مجزاست. این بدین معناست که اگر کیف، شارژ شده باشد، می‌توانید در صورتی که خارج از منزل هستید، از آن برای شارژ کردن باتری‌ AirPod‌ها، استفاده کنید.
 
مدت زمان استفاده از باتری چقدر است؟
شرکت اپل اعلام کرده که کاربران می‌توانند با یک بار شارژ این هدفون‌ها، تا پنج ساعت موسیقی گوش کنند. با استفاده از کیف مغناطیسی می‌توانید تا ۲۴ ساعت به صورت مداوم، از آن‌ها استفاده کنید که این مقدار بیش از نیاز روزانه‌ی شما خواهد بود.
 
آیا  از AirPodها می‌توان برای اتصال به مک یا اپل واچ نیز استفاده کرد؟
بله، در واقع هنگامی که شما AirPodها را به آیفون خود وصل می‌کنید، آن‌ها به صورت خودکار به کامپیوتر مک و اپل واچ شما نیز متصل می‌شوند. با این حال باید نسخه‌ی جدید سیستم عامل مک با نام Sierra  بروی سیستم شما نصب شده باشد. این سیستم عامل در ۲۰ اکتبر منتشر خواهد شد. Apple Watch شما نیز باید نرم‌افزار جدید watchOS 3 را اجرا کند. این نرم افراز نیز در ۳۱ سپتامبر منتشر می‌شود.
 
اگر می‌خواهید ارتباط هدفون را از آیفون، به کامپیوتر مک خود منتقل کنید، کافیست از نوار وظیفه‌ی بالای صفحه، AirPods را انتخاب کنید.
 
آیا اگر گوشی آیفون۷ نداشته باشیم می‌توانیم از AirPods استفاده کنیم؟
بله، AirPods با هر یک از آیفون‌هایی که دارای سیستم عامل ios10 باشند، قابل استفاده هستند. این سیستم عامل به عنوان آپدیت رایگان در ۳۱ سپتامبر منتشر خواهد شد.
 
آیا AirPodها با دستگاه‌هایی به جز اپل هم کار می‌کنند؟
بله، هدفون‌های AirPod به همه‌ی پخش کنندگان بلوتوثی صوتی استاندارد، متصل می‌شوند. شما می‌توانید با فشردن کلید موجود در پشت کیف شارژ AirPod، آن‌ها را به دستگاه مورد نظر متصل کنید.
 
اگر یکی از AirPodها گم شود، چه اتفاقی می‌افتد؟
متاسفانه AirPodها کوچک هستند و ممکن است به راحتی گم شوند. اگر فقط یکی از آن‌ها را گم کنید، می‌توانید از شرکت اپل جایگزین آن را خریداری کنید. اما مراقب باشید!
 
کیفیت صدا در این هدفون‌ها چگونه است؟
کیفیت صدای این هدفون‌ها بسیار شبیه هدفون‌های سیمی EarPod است که به همراه آیفون عرضه می‌شوند.
 
آیا AirPodها ضد آب هستند؟
خیر، با این وجود می‌توانید از آن‌ها در روز‌های بارانی یا هنگامی که در باشگاه ورزش می‌کنید استفاده نمایید. فقط با آن‌ها شنا نکنید!
 
آیا با استفاده از AirPodها می‌توان تماس صوتی برقرار کرد؟
بله، هر AirPod از یک میکروفن داخلی استفاده می‌کند که از آن می‌توان در تماس‌های تلفنی و یا صحبت با siri استفاده کرد.
 
نحوه‌ی برقراری ارتباط با siri با استفاده از AirPod چگونه است؟
با دو بار ضربه زدن به روی یکی از AirPodها، siri اجرا می‌شود. پس از آن می‌توانید از siri به صورت معمول استفاده کنید.
 
آیا با دو بار ضربه زدن بر روی هدفون، می‌توان کار‌های دیگری را هم انجام داد؟
بله، در زیر قسمت مربوط به تنظیمات بلوتوث، گزینه‌ای وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید مشخص کنید که با دو بار ضربه زدن برروی AirPod، چه دستوری اجرا شود: اجرای siri یا پخش/توقف موسیقی. اما نمی‌توانید هر دو را هم زمان داشته باشید.
 
چگونه می‌توانیم با استفاده از AirPod، میزان صدا و قطعه‌ی موسیقی را تغییر دهیم؟
این کار بسیار آزار دهنده است. برروی AirPodها هیچ کنترلر فیزیکی وجود ندارد در نتیجه مجبورید تا برای انجام کار‌هایی از این قبیل از siri استفاده کنید که البته در زمان گوش کردن به موسیقی چندان خوشایند نیست. به عنوان مثال هنگام گوش کردن به موسیقی، می‌خواهید صدا را بیشتر کنید.روش کار به این صورت است: ابتدا باید برروی یکی از AirPodها دو بار ضربه بزنید تا پخش موزیک متوقف شود.( که چندان خوشایند نیست!) سپس به siri بگویید که می‌خواهید صدای موسیقی را زیاد کنید.
 
با این وجود می‌توانید برای کم و زیاد کردن صدا و یا تغییر قطعه‌ی موسیقی در حال پخش از کلید‌های کنترلی روی گوشی و یا کنترل‌های روی صفحه‌ی نمایش استفاده کنید.
 
این مورد شاید بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف AirPod باشد. هیچ روش ساده‌ای برای تنظیم میزان صدا یا تعویض قطعه‌ی موسیقی وجود ندارد در حالی که در هدفون‌های سیمی EarPod با استفاده از یک دانگل این امکان را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کنند.
 
چگونه می‌توان با استفاده از AirPod به تماس‌ها پاسخ داد؟
اگر زمانی که از AirPod استفاده می‌کنید، می‌خواهید به تماس دریافتی پاسخ دهید، کافیست برروی یکی از آن‌ها یک بار ضربه بزنید.
 
آیا هنگام استفاده از AirPod احساس راحتی می‌کنیم؟
حس شما هنگام استفاده از AirPodها، مشابه زمانی است که از هدفون‌های سیمی EarPod استفاده می‌کنید. اگر فکر می کنید که آن‌ها راحت هستند، پس AirPodها هم راحتند.
 
آیا AirPodها در صورتی که سر خود را تکان دهیم یا به دور خود بچرخیم از داخل گوشمان به بیرون پرتاب می‌شوند؟
در آزمایش مختصری که افراد مختلف انجام داده‌اند خیر. در مواردی که سر خود را به اطراف تکان دادیم، در وضعیت AirPodها تغییری ایجاد نشد. اما فرصت امتحان آن به هنگام دویدن یا ورزش کردن در باشگاه وجود نداشته است.
 
امیدواریم که این مقاله توانسته باشد تا حدودی به سوالاتی که در خصوص این محصول دارید پاسخ داده باشد. در صورتی که اطلاعات بیشتری در این باره دارید با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.