تلفن همراه

گوشی

September 13, 2016
15:51 سه شنبه، 23ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79795

سامسونگ با راه اندازی یک صفحه وب، اطلاع یافتن از امنیت دستگاه های نوت 7 را تسهیل کرد

همانطور که مسلماً از پیش در جریان هستید، با توجه به انفجار باتری برخی از واحدهای مختلف گلکسی نوت 7، سامسونگ فراخوانی برای جمع آوری فبلت پرچمدار خود منتشر کرد و از کاربران خواست تا موبایل خود را خاموش کرده و در اسرع وقت تحویل خرده فروشی ها دهند. حالا این کمپانی اخیراً یک صفحه وب راه اندازی کرده که به کاربران کمک می کند تا از امنیت دستگاه خود یا نیاز آن به تعویض باخبر شوند.
 
روند مراجعه به این صفحه و بررسی امنیت بسیار ساده دنبال می شود. در واقع تنها کافیست کاربران به این لینک مراجعه کرده و سپس «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایند. بعد از این به کاربر گفته می شود که آیا موبایل نوت 7 وی نیاز به تعویض دارد یا خیر.
 
خوشبختانه یافتن شماره IMEI نیز کار چندان دشواری نیست و به 4 طریق مختلف می توان از این شناسه با خبر شد. این شناسه روی جعبه خرده فروشی دستگاه، پنل پشتی اسمارت فون و در بخش تنظیمات دستگاه قرار دارد و ضمناً با شماره گیری #06#* هم می توان به آن دسترسی یافت.
 
علاوه بر تمام ای نها، سامسونگ تغییری کوچک در جعبه واحدهای گلکسی نوت 7 سالم نیز به وحود آورده و با دیدن نقطه ای سیاه و حرف S روی بارکد آنها، می توان از امنیت موبایل خریداری شده با خبر شد. اما در هر صورت بد نیست اگر کاربران برای اطمینان بیشتر شماره IMEI خود را نیز چک کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.