تلفن همراه

گوشی

September 14, 2016
17:02 چهارشنبه، 24ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79819

اطلاعاتی درباره گوشی می 5 اس شیائومی فاش شد

احتمالا شیائومی گوشی Mi 5s را به حسگر اثر انگشت فراصوتی و کلید هوم لمسی مجهز خواهد کرد.
 
به نظر می‌رسد که کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، روندی را برای حذف کلید هوم فیزیکی در پیش گرفته‌اند و به جای آن قصد دارند از یک نمونه‌ی مجازی که روی نمایشگر کار گذشته شده، استفاده کنند. شرکت اپل این روند را با گوشی آیفون 7 آغاز کرد و اکنون با توجه به اطلاعات منتشر شده، شیائومی نیز قصد دارد در پرچمدار جدید خود، Mi 5s، از چنین کلیدی استفاده کند. این موضوع برای نخستین بار توسط کوین ونگ از مدیران شرکت تحقیقات الکترونیک IHS Technology چین فاش شد، وی طی پستی در وب‌سایت ویبو اعلام کرد که می 5 اس نیز از فناوری تشخیص اثر انگشت بهره خواهد برد، اما این حسگر در زیر نمایشگر پنهان خواهد بود و هیچ‌گونه کلید فیزیکی در بخش پایین نمایشگر وجود نخواهد داشت.
 
گفته می‌شود که چنین حسگری از فناوری اثر انگشت فراصوتی بهره می‌برد که توسط کوالکام توسعه داده شده و شیائومی نخستین شرکت فعال در صنعت موبایل چین خواهد بود که از آن بهره می‌گیرد. حسگر اثر انگشت جدید حتی در صورت خیس بودن دست نیز عمل می‌کند. به نظر می‌رسد که حسگر اثر انگشت فراصوتی، به عنوان قابلیت کلیدی گوشی هوشمند Mi 5s‌ مطرح خواهد شد.
 
 
این گوشی پیش از این در وب‌سایت بنچمارک انتوتو رویت شده بود و در این تست موفق به ثبت امتیاز قابل توجه ۱۵۰ هزار شده بود. گوشی جدید شیائومی احتمالا به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۳۱ و سیستم عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو به همراه نسخه‌ی هشتم از رابط کاربری MIUI مجهز خواهد شد. گفته می‌شود که این گوشی از نمایشگری با ابعاد ۵.۱۵ اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی بهره خواهد برد. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص دوربین این گوشی در دست نیست، اما احتمالا در خصوص نوع سنسور دوربین به کار رفته هم شاهد بهبود‌هایی نسبت به نسل قبل خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.