تلفن همراه

گوشی

September 14, 2016
17:28 چهارشنبه، 24ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79820

سامسونگ برای تامین کل باتری مورد نیاز نوت 7 دست به دامن چینی ها می شود

بنابر گزارش رویترز سامسونگ دیگر باتری مورد نیاز خود برای نوت 7 را از Samsung SDI تامین نخواهد کرد و در مقابل قراردادی را برای این منظور با شرکت چینی  Amperex Technology به امضا رسانده.
 
براساس اعلام تحلیلگران معتبر و شناخته شده، تا پیش از این بالغ بر 70 درصد از کل باتری های مورد نیاز برای نسخه های جهانی نوت 7 توسط Samsung SDI تولید می شده و سی درصد باقی مانده نیز که عموما در نسخه های چین این فبلت کهکشانی مورد استفاده قرار می گرفتند توسط ATL تولید می گردیدند.
 
با این همه همانطور که در خبرهای پراکنده خواندید، باتری های تولیدی توسط Samsung SDI در حین شارژ نوت 7 دچار آتش سوزی می شدند و گزارش هایی که در این باره منتشر می گردید در برهه ای آنقدر زیاد شدند که دست آخر سامسونگ تصمیم گرفت با اعلام یک فراخوان محصولات فروخته شده در سرتاسر دنیا را از بازار جمع آوری کند.
 
جالب است بدانید که گزارش های بسیار اندکی از بروز این مشکل در چین گزارش شد و به همین خاطر، سرزمین اژدهای سرخ در لیست فراخوان سامسونگ قرار نداشت. این مساله البته نشان می دهد که باتری های تولیدی توسط ATL بی خطر هستند و سامسونگ همچنان می تواند از آنها استفاده نماید.
 
بنابراین طبق اعلام یک منبع آگاه، کار تولید باقی باتری های مورد نیاز سامسونگ در یک یا دو فصل آتی به این شرکت چینی محول خواهد شد و جالب است بدانید که مدیر این شرکت نیز تایید کرده این ماه «افزایشی قابل توجه» در تجارت آن روی داده، هرچند که در صحبت های خود اشاره ای به سامسونگ نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.