باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

September 17, 2016
6:43 شنبه، 27ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79851

مخابرات واگذاری فیبر تاریک را آغاز کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ارتقای کیفیت اینترنت را در راستای کاهش تعرفه‌های اینترنتی دانست و از آغاز واگذاری فیبرهای تاریک به اپراتورها و شرکت‌های خصوصی خبر داد.
 
رسول سراییان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مباحث مربوط به فیبر تاریک اظهار کرد: ما در چارچوب قوانین و مقررات رگولاتوری هر چه مصوبه بدهند اجرا می‌کنیم، بنابراین درباره مصوبه ۲۳۰ این سازمان که ما باید ساب‌داکت و داکت را در اختیار اپراتورها و متقاضیان بگذاریم، شروع به واگذاری کردیم و این اتفاق قطعا در کاهش انحصار مخابرات تاثیر خواهد داشت و بازیگران و رقابت‌ها زیادتر می‌شوند.
 
وی به نتایج تغییر تعرفه‌های اینترنتی مخابرات اشاره و بیان کرد: طبیعی است که با تغییر تعرفه چند اتفاق همزمان با هم افتاد. یکی ارتقای کیفیت بود، باور ما این است که کاربرها با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده از نظر کیفیت توانستند سرویس‌های بهتری بگیرند و از آنجایی که دسترسی آنها به اطلاعات بهتر و سرعت دسترسی به اینترنت بیشتر شده بازخوردهای مثبتی داشتیم، البته طبیعی است که برخی جاها هنوز مشکلاتی وجود داشته باشد، همچنین با ارزان‌تر شدن تعرفه‌ها طبیعی است که مصرف کاربران بالاتر رفته است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد، گفت: هنوز برای ایجاد تغییر در کاربران زود است، ضمن اینکه رقابت نیز وجود دارد و کاربران از این اپراتور به آن اپراتور می‌روند و جابه‌جا می‌شوند. البته ماهیت خدمات مخابراتی این است که با نگاه به گذشته متوجه می‌شوید روزبه‌روز کیفیت آن بالاتر می‌رود و قیمت آن هم ارزان‌تر می‌شود.
 
سراییان در ادامه بیان کرد: البته قیمت باید واقعی باشد که بتوان روی آن سرمایه‌گذاری نیز کرد. این سرمایه‌گذاری بستگی به نیاز بازار و تقاضا دارد، سرمایه نیز باید به نوعی برگردد که سرمایه‌گذار علاقه‌مند شود آن را توسعه دهد و منطقی است که با توجه به افزایش تقاضا این اتفاق بیفتد که البته بستگی به رفتار مردم نیز دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.