تلفن همراه

گوشی

September 18, 2016
7:36 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79872

قیمت گوشی جدید آیفون به دلیل واردات غیررسمی، 20درصد گران است

رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی شهرستان تهران گفت: قیمت کنونی گوشی آیفون جدید که در بازار عرضه می شود به دلیل واردات غیررسمی، 20 تا 25 درصد گران تر است.
 
107814864_The_Apple_iPhone7_and_AirPods_are_displayed_during_an_Apple_media_event_in_San_Francisco_C-large_trans++dNLuJDSj-bduoIdVkVeVwcxqszAJoGYGBIC1-5m7MOA.jpg
«غلامحسین کریمی خراسانی» در گفت و گو با ایرنا افزود: واردات رسمی گوشی جدید آیفون به کشور سبب می شود قیمت های کاذب این گوشی بشکند و با نرخ های معقول تری عرضه شود.
این فعال بازار تلفن همراه ایران گفت: تاکنون گوشی جدید آیفون از هیچ مبدا رسمی به کشور وارد نشده است و هر آنچه در بازار دیده می شود از مبادی غیررسمی وارد و به متقاضیان عرضه شده است.
 
کریمی خراسانی به تلاش های صورت گرفته برای واردات قانونی گوشی جدید آیفون اشاره کرد و گفت: سازمان رگولاتوری ایران باید برای هماهنگ سازی این گوشی با تجهیزات داخلی اقدام و سپس آن را برای ثبت در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کند تا آنگاه اقدام های لازم برای واردات قانونی صورت گیرد.
 
** ارسال نمونه گوشی جدید آیفون به سازمان رگولاتوری 
رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی شهرستان تهران از ارسال نمونه گوشی جدید آیفون به سازمان رگولاتوری خبر داد و گفت: انتظار می رود فرآیند صدور مجوز 15 تا 20 روز زمان ببرد.
 
کریمی خراسانی ادامه داد: پیش بینی می شود با واردات قانونی این گوشی، قیمت آن نیز از نزدیک به 26 میلیون ریال آغاز شود و بسته با سایر امکانات افزایش یابد؛ در حالی که اکنون این گوشی در بازار ایران 37 میلیون ریال قیمتگذاری شده است.
 
این فعال بازار تلفن همراه علاقه برخی به داشتن آخرین نوع گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل افزایش قیمت آیفون جدید برشمرد و تاکید کرد واردات قانونی و فراوان در کاهش قیمت و متعادل سازی آن اثر می گذارد.
 
رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی شهرستان تهران افزود: فراهم سازی زمینه واردات قانونی گوشی افزون بر کساد کردن بازار قاچاق، به سود مصرف کنندگان است و انتظار می رود دستگاه های مسوول هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند.
 
بررسی خبرنگار ایرنا نشان می دهد قیمتی که در آمریکا برای آیفون اس.ایی(SE) در نظر گرفته شده است از 399 تا 499 دلار در بیشترین حالت است؛ رقمی که با تبدیل به واحد پول کشور 14 میلیون تا 17 میلیون و 500 هزار ریال می شود.
 
چندی پیش «افشار فروتن» رییس انجمن فروشندگان سیمکارت، گوشی های موبایل و تجهیزات جانبی درباره گوشی های تازه آیفون اعلام کرد: از آنجا که این محصول در بازار به صورت گسترده توزیع نشده، قیمت آن بیش از 30 میلیون ریال است.
 
به گفته این مسئول، حتی اگر هزینه هایی که به واسطه تعرفه های گمرکی، سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده و… را به قیمت اولیه این گوشی اضافه کنیم، باز قیمت آن به رقم کنونی نمی رسد اما با توجه به عرضه محدود این گوشی قیمت مشخصی برای آن تعیین نشده است. 
 
شرکت اپل برای افزایش مشتریان خود بویژه در بازارهای نوظهور و چین (بزرگ ترین بازار خریدار گوشی های هوشمند) از نسخه کوچک تر و ارزان تر (قیمت بازار جهانی) آیفون رونمایی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.