تلفن همراه

گوشی

September 20, 2016
12:33 سه شنبه، 30ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79959

با نکسوس های ارزان قیمت خداحافظی کنید؛ موبایل گوگل پیکسل احتمالاً با قیمت پایه 650 دلار فروخته شود

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، کمپانی HTC تولید موبایل های جدید نکسوس گوگل (که البته امسال با نام پیکسل شناخته می شوند) را برعهده دارد و بنابر تایید رسمی اهالی مانتین ویو، باید منتظر رونمایی رسمی از موبایل های Pixel و Pixel XL در تاریخ 13 مهرماه باشیم.
 
تا پیش از این گفته می شد که دوران موبایل های ارزان قیمت نکسوس به پایان رسیده و اسمارت فون Pixel XL با قیمت 649 دلار و مدل Pixel نیز با قیمتی اندکی کمتر از آن به دست مشتریان خواهند رسید. اما حالا وب سایت Android Police، به نقل از منابع قابل اعتماد گفته که رقم 649 دلاری، در واقع به مدل پایه خانواده پیکسل تعلق دارد و با پرداخت چنین مبلغی، مدل 32 گیگابایتی اسمارت فون پیکسل را دریافت می کنید؛ بنابراین پیکسل اکس ال نیز قیمتی بالاتر خواهد داشت.
 
اگرچه هنوز باید به این شایعه با عینک تردید نگاه کرد، اما اگر خبر مورد بحث حقیقت داشته باشد بدین معنا خواهد بود که گوگل می خواهد تجارت موبایل های ارزان قیمت را کنار گذاشته و خانواده پیکسل را به بازار موبایل های پریمیوم آورد. در مقام مقایسه باید اشاره کرد که مدل 32 گیگابایتی آیفون 7 و گلکسی اس 7 سامسونگ نیز با برچسب قیمت 649 دلار به بازار عرضه شده اند.
 
در همین حال، مدل 32 گیگابایتی موبایل نکسوس 5X با قیمت 379 دلار و مدل 32 گیگابایتی آن نیز با قیمت 429 دلار به دست مشتریان رسیده بود. ضمناً اگرچه نکسوس 5X از نظر سخت افزاری نسبت به برادر بزرگتر خود، یعنی نکسوس 6P ضعیف تر بود، حالا گفته می شود که شاهد تفاوت چندانی میان سخت افزارهای پیکسل و فبلت پیکسل اکس ال وجود نخواهد داشت. در واقع هر دو دستگاه به چیپست اسنپدراگون 820 یا 821 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم مجهز هستند و احتمالاً تنها تفاوت شان، در اندازه نمایشگر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.