اپلیکیشن

تلفن همراه

September 21, 2016
16:30 چهارشنبه، 31ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79989

Google Trips؛ برنامه‌ جدید گوگل برای مدیریت و زمانبندی سفر

گوگل برنامه‌ی جدید خود برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی سفر را با نام گوگل تریپز معرفی کرد.
 
معمولا افراد برای کاهش استرس سفر به تعطیلات می‌روند، نه برای ایجاد استرس. اما واقعیت این است که این روال همیشه برقرار نیست. برای نمونه شاید برنامه‌ریزی برای سپری کردن تعطیلات خود به تنهایی بتواند به مقدار زیادی استرس‌زا باشد. در حال حاضر، گوگل تصمیم دارد تا زمینه‌ای را برای حذف تمام نگرانی‌های کاربران پیرامون تعطیلات یا حداقل از میان بردن برخی از آنها فراهم کند.
 
روز ۱۹ سپتامبر، این کمپانی بخشی را با عنوان گوگل تریپز (Google Trips) راه‌اندازی کرد. گوگل تریپز یک برنامه‌ی جدید تلفن همراه است که به طور اختصاصی برای برنامه‌ریزی سفر طراحی شده است. شما در این برنامه، محلی که قصد سفر به آن دارید را مشخص می‌کنید و این برنامه در ادامه همه‌ی موارد لازم برای یک سفر مناسب را شامل مواردی همچون رزرو هتل و شام یا ترتیب دادن برنامه‌ی گشت و گذار برای شما انجام می‌دهد. گوگل تریپز بر اساس سلیقه، نیازها و زمان، برنامه‌ی سفر را برای بیش از ۲۰۰ شهر در سراسر جهان فراهم می‌کند و در این روند به طور خودکار می‌تواند محبوب‌ترین جاذبه‌های آن شهر و تجارب محلی را در قالب یک تور منظم ارایه دهد که این کار با استفاده از داده‌های‌ بازدید مسافران دیگر انجام می‌شود.
 
هنگامی که شما یک سفر را رزرو کنید، این برنامه تمامی رزروهای اعمال شده را در یک محیط واحد جمع خواهد کرد. زمانی هم که شما سفر خود را آغاز کنید، با فشار دادن دکمه‌ی گزینه‌ی مجیک وند (magic wand)، برنامه به شما یک برنامه‌ی راهنمای سفر کاملا بروز شده با جاذبه‌های توریستی اطراف شما ارایه خواهد داد.
 
 این برنامه در واقع بخشی از تلاش‌های بزرگ‌تر گوگل به منظور ساخت فناوری‌‌هایی برای کاربران است تا بتوانند زندگی خود را به سادگی از طریق هوش مصنوعی داده‌محور برنامه‌ریزی کنند. در ماه‌های اخیر، این کمپانی همچنین از یک برنامه جدید چت به نام Allo و علاوه بر آن یک دستگاه هوشمند جدید برای اتاق نشیمن به نام گوگل هوم (Google Home) رونمایی کرده است. دستگاه گوگل هوم وسیله‌ای است که با هدف دریافت و پاسخ‌دهی بهتر به نیازهای کاربران ایجاد شده و بر پایه‌ی شبکه‌های عصبی کار می‌کند. شبکه‌های عصبی متشکل از شبکه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند که روند یادگیری وظایف را با استفاده از تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از دیتا انجام می‌دهند. همچنین کمپانی گوگل با استفاده از تکنولوژی مشابه، برنامه‌ی Google Photos را نیز پیشتر ارایه داده است که با این برنامه می‌توانید مجموعه‌ی عکس‌های خود را برای اشیای خاص یا حتی رفتارهای خاصی جستجو کنید.
 
 همه‌ی این فعالیت‌ها به نوبه‌ی خود، بخشی از یک شکوفایی بسیار بزرگ‌تر در جهان فناوری در سراسر حوزه‌ی هوش مصنوعی هستند. بزرگ‌ترین بازیگران امروز دنیای فناوری، از آمازون تا فیسبوک و اپل با استفاده از فناوری یادگیری عمیق (deep learning) سعی دارند تا به نوعی همه‌ی پدیده‌ها، از زمینه‌های تشخیص چهره و هوست تا مسایل امنیتی را مورد ساخت و پرداخت مجدد قرار دهند. شاید برنامه‌ی گوگل تریپ را نیز بتوانیم به عنوان آخرین نمونه‌ از این روند حرکتی به شمار آوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.