تلفن همراه

گوشی

September 23, 2016
14:27 جمعه، 2ام مهرماه 1395
کد خبر: 79994

اپل کمپانی دیگری در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته را خریداری کرد

سازنده گوشی‌های جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به تازگی کمپانی کوچکی در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته را برای هرچه بهتر کردن سیری خریداری کرده است.
 
اپل در خرید تازه خود، کمپانی کوچکی به نام تاپلجامپ را به مجموعه‌اش اضافه کرده است. تاپلجامپ، کمپانی فعال در زمینه تکنولوژی یادگیری ماشینی است که در دو کشور هند و آمریکا فعالیت دارد.
 
به نظر می‌رسد که اپل به خرید کمپانی‌هایی که در زمینه یادگیری ماشینی تخصص دارند ادامه می‌دهد. طبق گزارش‌ها علت خرید تاپلجامپ توسط اپل به خاطر پروژه فیلودی‌بی (FiloDB) این کمپانی است. مهندس ارشد پروژه فیلودی‌بی نیز طبق اطلاعاتی که در صفحه لینکدین خود درج کرده از ماه می ۲۰۱۶ در کمپانی اپل مشغول به کار شده است.
 
قیمتی که دو کمپانی سر آن به توافق رسیده‌اند هنوز مشخص نیست اگرچه انتظار می‌رود که نسبت به آخرین خرید کمپانی اپل که در زمینه یادگیری ماشینی صورت گرفت کمتر باشد. اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ سازنده ساعت هوشمند اپل واچ 2 در آخرین خرید خود کمپانی توری (Turi) را به قیمت دویست میلیون دلار خریداری کرد.
 
در دو سال گذشته اپل چندین کمپانی فعال در زمینه یادگیری ماشینی را خریداری کرده است که می‌توان به Faceshift و Emollient اشاره کرد. تیم کوک در آخرین مصاحبه خود گفته است:
 
هرچه ما محصولاتمان را از طریق هوش مصنوعی پیشرفته، غنی‌تر و بهینه‌تر می‌کنیم تجربیات استفاده از آنها نیز قدرتمندتر و بصری‌تر می‌شود. ما فعالیت‌هایمان در زمینه هوش مصنوعی را به شیوه‌ای متمرکز کرده‌ایم که بتوانیم بهترین تجربه کاربری را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم.
تیم کوک در پاسخ به تایید خرید کمپانی تاپلجامپ توسط اپل از روش همیشگی پاسخ غیرمستقیم خود استفاده کرده و به نحوی این خرید را تایید کرده است:
 
اپل کمپانی‌های کوچک فعال در زمینه تکنولوژی را خریداری می‌کند و به‌طورکلی ما در مورد اهداف و خریدهایمان توضیح نمی‌دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.