رگولاتوری

September 24, 2016
10:52 شنبه، 3ام مهرماه 1395
کد خبر: 80033

وزیر ارتباطات اعلام کرد: البرز پایلوت هوشمندسازی مدارس کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نظرداریم این استان را به عنوان پایلوت هوشمندسازی مدارس کشور قرار دهیم.
 
محمود واعظی امروز در مراسم بازگشایی متمرکز مدارس استان البرز که در دبیرستان مهدیه کرج برگزار شد، اظهارکرد: در دنیای امروز برخورداری از تجهیزات و امکانات صنعتی ثروت محسوب نمی‌شود بلکه داشتن نیروی انسانی تفکر بنیان ثروت است.
 
وی افزود: مسئولان دولت تدبیر و امید همواره در سخنان خود بر ضرورت بهره‌مندی از توانمندی‌های جوانان این مرزو بوم تاکید دارند و از جوانان به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل کشور یاد می‌کنند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای بالاتر از نسل جوان وجود ندارد، اگر ایران امروز در دنیا آبرو دارد به دلیل داشتن جوانان و ملت فهیمی است که در همه مقاطع حامی انقلاب اسلامی بوده‌اند.
 
واعظی در ادامه از ترفندهای دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی سخن به میان آورد و گفت: طی ۳۸ سال گذشته دشمنان از هر ترفندی استفاده کردند تا بیداری اسلامی که امام خمینی (ره) برای جهان اسلام و ملت ایران به ارث گذاشتند را نابود کنند اما با حمایت ملت و رهبری مقام معظم رهبری به خوبی این بیداری هدایت شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: امروز به برکت این بیداری اسلامی دیگر نمی‌توانند ملت ایران را نادیده بگیرند و برخلاف گذشته که ایران را منشا اسلام هراسی و شیعه هراسی قلمداد می‌کردند امروز از ایران به عنوان یک راه حل برای رفع مشکلات جهان اسلامی یاد می‌کنند.
 
وی ابراز کرد: اگر به دنبال پایداری این عزت هستیم باید به دانش آموزان بیاموزیم که از وقت و فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنند، اگر می‌خواهیم از اقتصادی پویا بر مبنای اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم باید جوانان را برای سازندگی کشور آماده کنیم.
 
این مسئول گفت: خوشبختانه جوانان این مرزو بوم از استعدادهای ویژه‌ای برخوردارند که نوآوری‌ها و پیشرفت های داخلی کشور از این توانمندی‌ها نشات می‌گیرد، امروز ایران در بخش‌های نوآوری پیشتازاست و این یکه تازی حاصل تلاش جوانانی است که خود را باورکرده اند.
 
واعظی بیان کرد: امیدواریم با تکیه براین استعداد ها بتوانیم بیش از پیش در مسیر رشد و توسعه کشور گام برداریم و آینده کشور را تضمین کنیم؛ چرا که امروز نگاه یک میلیارد مسلمان به این کشور خیره شده است و موفقیت در اقتصاد، صنعت و علم و دانش بهترین پیامی است که می‌تواند سرمشق مسلمانان جهان باشد.
 
وی تاکید کرد: امید نظام و رهبری به جوانان این کشور است، اگر امروز دانش آموزان بتوانند مسئولیت دانش آموزی خود را به خوبی انجام دهند یقینا در آینده مسئولیت‌های کشوری را هم به خوبی می‌توانند به سرانجام برسانند.
 
واعظی در ادامه به تحولات دنیای ارتباطات اشاره کرد و گفت: دنیای امروز به واسطه فضای مجازی و ارتباطات گسترده به سرعت در حال تغییر است، از نظر دولت یازدهم این تغییر و تحولات هم می‌تواند فرصت باشد هم تهدید و دولت تلاش دارد فرصت‌ها را در این حوزه افزایش دهد و تهدیدها را کم کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه کرد: اگر دانش آموزان بتوانند از وقت خود به درستی بهره بگیرند و چگونگی استفاده از فضای مجازی را مدیریت کنند یقینا این امکان می‌تواند به ابزاری قدرتمند تبدیل شود.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمندسازی دبیرستان مهدیه کرج اشاره کرد و گفت: این مدرسه با پیشنهاد استاندار البرز به عنوان مدرسه پایلوت هوشمندسازی انتخاب شده است و تا کنون ۱۰کلاس این مدرسه به امکانات هوشمند تجهیز شده و ظرف سه روز آینده ۹ کلاس دیگر آن نیز تجهیز می‌شود.
 
وی بر ضرورت استفاده از تجهیزات هوشمند در مدارس تاکید کرد و افزود: باید یاد بگیریم که چطور از تجهیزات استفاده کنیم، این مدرسه به عنوان پایلوت هوشمندسازی مدارس البرز انتخاب شده است و اگر دانش آموزان و معلمان از این امکانات به خوبی استفاده کنند در نظرداریم این استان را به عنوان پایلوت هوشمندسازی مدارس کشور قرار دهیم.
 
واعظی در پایان گفت: امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم اتفاقات خوبی را برای آموزش وپرورش البرز رقم بزنیم تا شاهد ارتقای علمی مدارس این استان باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.