اپراتورها

تلفن همراه

September 24, 2016
17:55 شنبه، 3ام مهرماه 1395
کد خبر: 80038

معرفی خدمات یک متقاضی MVNO در سایت همراه اول

در شرایطی که رقابت برای دریافت پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه از سوی ۲۴ متقاضی بالا گرفته، ظاهرا اپراتور اول ارتباطی توانسته به توافق بر سر ارائه خدمات مجازی در حوزه دانش‌آموزی برسد.
 
تاکنون 24 موافقت اصولی دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) برای متقاضیان این حوزه صادر شده تا بتوانند وارد مذاکره تجاری با اپراتورهای تلفن همراه شوند.
 
این متقاضیان در صورتی می‌توانند موافقت اصولی خود را تبدیل به پروانه تجاری کنند که حداقل با یک اپراتور تلفن همراه به توافق بر سر همکاری برسند.
 
پس از توافق، متن همکاری به همراه جزییات باید در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت تأیید نهایی قرار گیرد.
 
تاکنون یک شرکت با توافق حاصل شده بر سر همکاری با اپراتور سوم موبایل موفق به دریافت پروانه رسمی اپراتور مجازی تلفن همراه شده و اپراتورهای موبایل ملزم هستند که تا حداکثر سوم آبان حداقل یک قرارداد رسمی با این 24 شرکت متقاضی و حداکثر تا سوم آذر هم قرارداد بعدی را با آنها داشته باشند.
 
نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که اپراتور اول ارتباطی در بخش محصولات و خدمات خود عنوان "سیم‌کارت انارستان" را درج کرده است.
 
شرکت توسعه مدیریت راهبردی امین یکی از متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی است که اسم آن در مدیریت حقوقی انارستان به چشم می‌خورد.
 
انارستان طبق تعریفی که از خود ارائه داده یک شبکه مرتبط با جامعه بزرگ تعلیم و تربیت است و سعی دارد تا با استفاده از فناوری‌های روز محتواهای غنی و خدمات مناسب این جامعه را شناسایی و در یک محیط امن داخلی در دسترس جامعه هدف خود قرار دهد.
 
جامعه هدف انارستان متشکل از دانش‌آموزان، مربیان، معلمان، مدارس و آموزشگاه‌ها و همچنین اولیای آنان است.
 
در حال حاضر همراه اول سیم‌کارت انارستان را اینگونه معرفی کرده است:
 
سیم‌کارتی اعتباری است که برای مجموعه دانش‌آموزان ایرانی و پاسخ به نیازها و خواسته‌های آنها طراحی شده و برای اولین بار در کشور عرضه می‌شود.
 
این سیم‌کارت ضمن پوشش دادن تمامی نیازهای مکالمه و پیامک دانش‌آموزان، امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم و امن متناسب با سن آنها را فراهم می‌کند.
 
برای فعالسازی این سیم‌کارت‌ کافی است با در دست داشتن کارت یا کد فعال‌سازی سیم‌کارت، تصویر کارت ملی والد (پدر یا مادر) و تصویر شناسنامه نوجوان به دفاتر همراه اول مراجعه نموده و با فعالسازی سیم‌کارت از سرویس‌های متنوع آن بهره‌مند شد.
 
در ارتباط با مزایای انارستان گفته شده است:
 
عرضه محتواها، خدمات درسی و علمی درقالب 20 هزار ساعت فیلم آموزشی، 40 هزار نمونه آزمون به صورت آنلاین، محتواهای آموزشی دانش‌آموزی صداوسیما، دو هزار انیمیشن آموزشی (ویژه دبیرستان)، دو هزار برنامک اندرویدی علمی و فکری و 8 هزار کتاب الکترونیکی را برای دانش‌آموزان و برنامه‌های آموزش تولید محتوای الکترونیکی برای حدود چهار هزار معلم در سراسر کشور.
 
آنطور که از شواهد امر بر می‌آید ظاهرا شرکت توسعه مدیریت راهبردی امین با اپراتور اول ارتباطی به توافق بر سر همکاری در حوزه ارائه خدمات به جامعه دانش‌آموزی شده و به معرفی سرویس مذکور در بخش محصولات خود پرداخته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.