اپلیکیشن

تلفن همراه

September 25, 2016
11:52 یکشنبه، 4ام مهرماه 1395
کد خبر: 80066

وزیر ارتباطات: تمام محدودیت‌های اپلیکیشن نویسی از سوی دولت حذف شد

وزیر ارتباطات گفت: تمام محدودیت های پیش پای اپلیکیشن نویسان از سوی دولت برداشته شده است.
 
محمود واعظی در نشست خبری افتتاحیه تلکام 2016 در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گویا برخلاف مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات همچنان بخش چشم گیری از درآمدهای اپلیکیشن های داخلی بابت حق السهم دولت پرداخت می شود، چه زمانی حق السهم حذف می شود؟، اظهار کرد: به دلیل اینکه نهضت اپلیکیشن نویسی در ایران راه افتاده است، تمامی محدودیت های پیش پای توسعه دهندگان را برداشته ایم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر برای نوشتن اپلیکیشن هیچ نیازی به مجوز و پرداخت حق السهم دولت نیست. نشانه این تصمیم توسعه 100 هزار اپلیکیشن ظرف 2.5 سال گذشته است.
وزیر ارتباطات گفت: نکته مهم تر اینکه برخی از این اپلیکیشن ها در گذشته نمونه خارجی شان با قیمت 200 هزار دلار هم بوده است.
 
واعظی درباره واگذاری بخشی از سهام اپراتور فیبرنوری کشور هم گفت: قطعا توسعه فیبر نوری به همه مراکز و بردن فیبر به منازل از سوی دیگر نیازمند سرمایه گذاری عظیمی هست. چون الان این شرکت و سهامدارانش توانایی مالی این سرمایه گذاری را ندارند در مجمع عمومی این شرکت تصمیم بر این شد تا از سرمایه گذاری و مشارکت خارجی بهره مند شوند.
 
وی افزود: با این تصمیم هم تامین سرمایه صورت می گیرد، هم از اعتبارش در بانک های بین المللی استفاده می کند و از طرفی تجربیات خود در کشورهای دیگر را به کشور می آورد.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: امیدواریم طی چند ماه آینده نتیجه مذاکرات با خارجی ها را اعلام کنیم. در این زمینه چند شرکت اعلام آمادگی کرده اند اما یکی از آنها بسیار پافشاری می کند.
 
واعظی درباره سیاست های دولت در ارتباط با شرکت پست بعد از تغییر اساسنامه این شرکت گفت: معتقدیم این شرکت تا رقیب نداشته باشد نمی تواند رشد کند و لذا درصدد اعطای دو پروانه دیگر در این حوزه هستیم. چارچوب گرفتن پروانه را نهایی کردیم و در آینده نزدیک دو اپراتور پستی را پروانه خواهیم داد و رقابت بین سه اپراتور به وجود می آید.
 
وزیر ارتباطات درباره حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی نیز گفت: درصدد مذاکره با بانک مرکزی برای فراهم کردن شیوه پرداخت در شبکه های اجتماعی داخلی و تبلیغات برای نمونه های چندین میلیون کاربری هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.