تلفن همراه

گوشی

September 26, 2016
11:27 دوشنبه، 5ام مهرماه 1395
کد خبر: 80087

سبحانی‌فر: دستگاه‌های دست اندر کار بر قیمت آیفون نظارت کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با توجه به قاچاقی که انجام می‌شود نهادهای نظارتی وارد کار شده و شرکت‌هایی که دارای نمایندگی هستند تنها پشتیبانی کننده و مسئولیت پذیر باشند تا قیمت‌ها بر حسب نظارت انجام شود.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که نظارتی بر قیمت گوشی آیفون صورت نمی‌گیرد و با قیمت دو برابر به فروش می‌رسد گفت:‌ متاسفانه یکی از مسائلی که در مورد گوشی‌های تلفن همراه مطرح است قاچاق می‌باشد. در واقع بیش از ۹۰ درصد گوشی‌ها قاچاق بوده و حدود 2000 میلیارد تومان گوشی قاچاق وارد می‌شود.
 
وی افزود: کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس پیش از تعطیلات جلساتی با مجموعه اپراتورها تشکیل داد تا سازوکاری را با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برنامه ریزی کنند و شرکت هایی که دارای نمایندگی هستند پشتیبانی کرده و مسئولیت پذیر باشند؛ ضمن اینکه قیمت‌ها زیر نظر نظارتی که وجود دارد اعمال شود نه اینکه باری به هر جهت،  هر کالا و محصولی وارد کشور شود.
 
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قاچاق باعث می‌شود عوارض و تعهداتی که برای دولت و مصرف کننده وجود دارد به طور کامل انجام نشود تاکید کرد: جلوی قاچاق باید گرفته شود و برای کنترل آن نیز بایستی اپراتورها وارد عرصه شوند و هم‌چنین وزارت ارتباطات. گرچه ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز نیز باید کنترل و نظارت خود را بیشتر کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نهایتا مجموعه دستگاه‌های دست اندر کار باید وارد کار شوند و اگر حضور نداشته نباشند نمی‌توانند نقش نظارتی خود را اجرا کنند. مجلس هم در این موضوع پیگیری‌ها را انجام داده و قرار است هر ماه یک بار این دستگاه‌ها گزارش مربوطه را به مجلس اعلام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.