رگولاتوری

September 26, 2016
15:03 دوشنبه، 5ام مهرماه 1395
کد خبر: 80100

رگولاتوری گزارشی از اختلال اینترنت دریافت نکرد/رضایت نسبی کاربران

با وجود اختلالات بسیار و کندی سرعت در دسترسی به سایتهای اینترنتی در روزهای اخیر، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: گزارشی در مورد اختلال اینترنت به رگولاتوری نرسیده است.
از اوایل هفته جاری، دسترسی به اینترنت برای کاربران اپراتورها و سرویس دهنده های مختلف، با اختلال و کندی همراه است و بسیاری از کاربران اذعان دارند که با قطع و وصلی و کندی در دریافت سرویس مواجه شده اند.
 
حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پیگیری خبرنگار مهر از دلایل بروز این مشکل، اظهار داشت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر اختلال در سرویس اینترنت شرکتهای اینترنتی به رگولاتوری اعلام نشده است.
 
وی با بیان اینکه پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می دهیم و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد، در مورد عدم رضایت کاربران اینترنت از سرویس دریافتی خود، تاکید کرد: بررسی هایی که با انجام یک نظرسنجی انجام شد نشان داد که مردم از سرویس اینترنت خود رضایت نسبی دارند.
 
معاون رگولاتوری با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت: این نظرسنجی از یک جامعه آماری ۳۰ هزار نفری به صورت تلفنی و در استانهای مختلف انجام شد و بر مبنای سوالات متعددی از جمله کیفیت سرویس، تعرفه، پشتیبانی و پاسخگویی اپراتور، کاربران رضایت نسبی خود را از دریافت این سرویس اعلام کردند.
 
فلاح جوشقانی با بیان اینکه این نظرسنجی برمبنای یک روش علمی و با میزان اطمینان ۹۰ درصد اخذ شد، خاطرنشان کرد: رضایت کاربران از اینترنت مطلق نیست و به طور قطع مشکلاتی وجود دارد اما به طور کل کاربران از این سرویس، رضایت نسبی دارند.
 
وی با تاکید براینکه گزارشی در چندروز اخیر از بروز مشکل در کیفیت سرویس اینترنت دریافت نکردیم، اضافه کرد: نتایج نظرسنجی از کیفیت اینترنت در استانهای مختلف را برای فصل تابستان، به زودی اعلام می کنیم.
 
معاون رگولاتوری یکی از برنامه های مدنظر این سازمان را به عنوان نهاد نظارتی در حوزه سرویس های ارتباطی، ارزیابی اپراتورهای سرویس دهنده اینترنت و موبایل، برمبنای نظرسنجی های عمومی عنوان کرد و افزود: مردم بهترین گزینه برای کیفیت سنجی اینترنت خواهند بود و به طور قطع چنانچه از سرویس راضی نباشند، نمی گویند که راضی هستیم. این نتایج نظرسنجی می تواند در ارزیابی اپراتورهای ارتباطی تاثیرگذار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.