باندپهن

باندپهن ثابت

September 28, 2016
15:12 چهارشنبه، 7ام مهرماه 1395
کد خبر: 80170

تاثیر فعالیت شرکت های FCP بر تعرفه تلفن

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران معتقد است: فعالیت شرکتهای FCP موجب ارتقای کیفی خدمات به مشترکان خواهد شد و موجب می‌شود قیمت نیز تفاوت محسوسی پیدا کرده و مشتری حق انتخاب بیشتری داشته باشد.
بابک تراکمه امروز در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۶ در نشستی خبری در ارتباط با تاثیر فعالیت شرکت های FCP بر وضعیت این شرکت اظهار کرد: بیش از یک سال از فعالیت شرکت های FCP می گذرد که البته پیش از آن نیز شرکتهای PAP در عرصه واگذاری برخی خدمات شرکت مخابرات با ما رقابت داشتند.
 
وی ادامه داد:تاکنون ۱۸ شرکت برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کرده و از میان آنها حدود ۱۴ شرکت مجوز گرفته اند که برای این شرکتها تعهداتی مانند ورود به عرصه ساخت شبکه یا داشتن سقفی از مشترک در نظر گرفته شده است.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین عنوان کرد: بحث دیگر اینکه بازار تلکام کشور قابلیت رشد بسیار دارد و شاید حضور این شرکت ها بتواند در دستیابی به بخش هایی از بازار که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته موثر باشد.
 
تراکمه با بیان اینکه شرکتهای FCP می توانند به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان مخابرات باشند گفت: در نهایت فعالیت این شرکتها موجب ارتقای کیفی خدماتی که به مشترکان واگذار می شود خواهد شد همچنین باعث می شود قیمت نیز تفاوت محسوسی داشته باشد و مشتری حق انتخاب بیشتری داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته ای با عنوان کمیته فیبرنوری در شرکت مخابرات اظهار کرد: در صورت همکاری شرکتهای FCP این امکان نیز وجود دارد که این روند به صورت مشترک انجام شود.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات برای حضور در شبکه فیبر نوری برنامه‌های متعددی دارد گفت: با توجه به حجم محتوای تولیدی در دنیا حرکت به این سمت امری گریزناپذیر است و مخابرات نیز به این سمت حرکت خواهد کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا سهم دولت از افزایش تعرفه‌های مخابراتی مشخص شده نیز اظهار کرد: بر اساس پروانه مخابرات در صورت افزایش تعرفه های مخابراتی امکان تغییر حق السهم دولت نیز وجود دارد که البته در این زمینه هنوز تصمیم گیری نشده است.
 
تراکمه در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره یکپارچه‌سازی مخابرات گفت: از سالها قبل پیشنهاد یکپارچگی خدمات این شرکت مطرح بوده است. حال نیز با روالی که در این بخش پیش گرفته شده شرکتهای استانی با شرکت مخابرات ایران یکپارچه شده و پس از این هر شرکت به عنوان یک واحد بازرگانی فعالیت خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در ره‌نگاشت پنج ساله مخابرات روندی حاکم خواهد شد تا در سال ۱۴۰۰ این شرکت به عرضه خدمات دیجیتال بپردازد گفت: گام اول این مسیر نیز با یکپارچه سازی مخابرات ایران و استانها اجرایی شده و در حال طی مراحل خاص خود است که امیدواریم این کار با قدرت و توانمندی به گونه ای پیش برود که بستر مخابرات یکپارچه را ایجاد و با یکسان شدن با همراه اول شرایط ارائه خدمات دیجیتال به مشتری را فراهم کنیم.
 
او همچنین تاکید کرد:تغییر و تحولات ساختاری مخابرات در نهایت به تعدیل نیروهای استانی این شرکت منجر نخواهد شد.
 
دارندگان پروانه FCP  می‌توانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه‌های ماهواره‌ای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت و ارتباطات باند وسیع را طبق ضوابط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ارائه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.