تلفن همراه

گوشی

September 29, 2016
10:24 پنجشنبه، 8ام مهرماه 1395
کد خبر: 80196

تصویر پرچمدار جدید بلکبری با نام Argon منتشر شد

تصویر منتسب به پرچمدار جدید شرکت بلک‌بری با نام DTEK 60 یا Argon منتشر شد.
 
مدتی است که اخبار چندانی از گوشی‌های کمپانی کانادایی BlackBerry به گوش نمی‌رسد. تا چند سال پیش این شرکت یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در کشور آمریکا و کانادا بود اما با ورود گوگل و شرکت‌های دیگر، بلک‌بری آرام آرام به حاشیه برده شد.
 
با اینکه امروز در خبرها داشتیم بلک‌بری عطای تولید گوشی‌های هوشمند را به لقایش بخشیده است ولی تصویری از پرچمدار یا شاید آخرین عضو خانودهی سخت‌افزاری این کمپانی منتشر شده اس.
 
پس از تولید گوشی زیبا و خاص Priv اکنون بلک‌بری در حال ساخت گوشی با سخت افزار قدرتمند و ظاهری عامه‌پسند است. این محصول که آن را با نام DTEK 60 یا آرگون (Argon) می‌شناسند، هفته‌ی پیش به شکل اتفاقی در سایت بلک‌بری ظاهر و بسیاری توانستند از سخت‌افزار این پرچمدار مطلع شوند.
 
حالا ایوان بلَس (Evan Blass) که از افراد مشهور در افشای اخبار موبایل و تکنولوژی است در توییتی جدید با عنوان نگاهی بهتر به DTEK 60, عکسی منتسب به این گوشی را در اختیار عموم قرار داده است.
 
 
اگرچه جزئیات چندانی را نمی‌توان از این عکس برداشت کرد و پیشتر اعلام شده بود که این گوشی دارای لبه‌های خمیده همانند مدل پریو است اما بر خلاف Priv، بلک‌بری آرگون ظاهر خاصی و متمایزی ندارد.
 
روز گذشته این گوشی موفق به اخذ مجوز Wi-Fi و تاییدیه FCC شده بود. بر اساس اطلاعاتی که بر روی وبسایت بلک‌بری از این محصول افشا شده است، آرگون دارای صفحه‌ی نمایش QHD، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود. همچنین این گوشی به اسکنر اثر انگشت، درگاه USB-C، باتری ۳۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی و دوربین ۲۱ و ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.
 
 از سیستم عامل و نسخه‌ی احتمالی اندروید این گوشی سخنی به میان نیامده است.
 
نکته‌ی مهم در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت Argon را می‌توان در بحث قیمت‌گذاری و امکانات جانبی این گوشی دانست. باید دید آیا بلک‌بری حاضر است این پرچمدار را با قیمتی مناسب‌تر از سایر رقبا همچون گوشی‌های سری پیکسل گوگل به بازار عرضه کند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.