اپراتورها

تلفن همراه

October 1, 2016
19:39 شنبه، 10ام مهرماه 1395
کد خبر: 80236

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فراهم شدن خدمات بهینه‌تر ارتباطی برای زائرین حسینی

وزیر ارتباطات تاکید کرد که کلیه اپراتورها به دنبال آن هستند که برای زائرین حسینی تسهیلات و خدمات بهینه‌تر فراهم شود.
 
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی اپراتور دوم گفت: این دستاورد ها درخدمت گسترش شبکه ملی اطلاعات است؛ شبکه ملی اطلاعات که 14 سال است مطرح بوده همواره مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است و خوشبختانه در این دولت عملیاتی می شود.
 
وی باتاکید بر موضوع صیانت اجتماعی در استفاده از فضای مجازی برای خانواده و کودکان تاکید کرد و افزود: سیم کارت کودک و نوجوان در تحقق این امر موثر است.
 
او بابیان اینکه تولید محتوا یک ثروت و درآمد است اظهار کرد: باید از این دیتا و پهنای باند موجود کسب ثروت کرد.
 
وی همچنین افزود: اعتقاد دارم کاری که امروز انجام شد قسمت قابل توجهی از آن در خدمت گسترش شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک است.
 
واعظی اظهار کرد :گردشگری یکی از اولویت های دولت است و نمی شود از گردشگر دعوت کنیم اما الزامات ارتباطی لازم را نداشته باشیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: ایرانسل و در تمامی جلسات مرتبط به شبکه ی ملی اطلاعات حضور داشته است و طبق برنامه زمانبندی که ارائه کرده اند کارها را پیش برده اند،‌ حتی ایرانسل جلوتر از برنامه هاست.
 
وی همچنین خبر داد: در دهه مبارک فجر فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری خواهد رسید.
 
او ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور مشکل فیبر نوری وجود دارد و اپراتور فیبرنوری هم نتوانسته فیبر را به همه منازل و حتی برخی کسب و کارها برساند، فکر میکنم این کار بتواند بخشی از خلا در این زمینه را جبران کند و این خدمت بتواند در امور شبکه ملی اطلاعات هم تسهیلگر باشد.
 
واعظی تاکید کرد: در کنار این امر امیدواریم پایه های دولت الکترونیکی مستحکم شود و به یقین در این راه اپراتورها باید نقش پر رنگی ایفا کنند.
 
وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به فعالیت مربوط به زائران حسینی در حوزه ارتباطات اظهار کرد: از کلیه اپراتورها و خصوصا ایرانسل تشکر می کنم، زیرا آنها به دنبال آن هستند که برای زائرین حسینی تسهیلات و خدمات بهینه‌تر فراهم شود.
 
وزیر ارتباطات در ارتباط با مسایل اقتصادی مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعت گفت: در کشور باید در پی توسعه کسب و کار بود و شغل های بیشتری را پدید آورد، در این زمینه اپراتورها باید پیشگام باشند.
 
وی هچنین افزود: شرکت هایی مانند ایرانسل وظیفه ی اشتغال زایی و بومی کردن فناوری را در داخل کشور عهده دار هستند و آنها باید در این راستا برای شرکت های کوچک همانند یک الگو عمل کنند.
 
واعظی تاکید کرد امروز تولید محتوا یعنی ثروت و درآمد و لذا اگر می خواهیم از دیتا و پهنای باند درآمد زایی کنیم باید تولید محتوای فاخر کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در حوزه ارتباطات عنوان کرد: امروز پیام ها از طریق ویدیو منتقل می شوند؛ راهکاری که استفاده ی عظیمی از دیتا می کند به همین خاطر هیچ کس گمان نمی کرد مصرف دیتای کشور به چنین حجمی برسد.
 
وزیر ارتباطات در ادامه افزود: سیاستهای ما در زمینه افزایش پهنای باند و تعداد کاربران مخالفان زیادی داشته ولی به هر حال ما سیاست هایی را دنبال می کنیم که هم راستا با اهداف نظام هستند.
وی همچنین به نقش جوانان در این زمینه اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن آنچه از آن سخن گفتیم باید توسط فارغ التحصیلان مملکت خودمان صورت پذیرد.
 
وزیر ارتباطات خواستار رقابت سالم بین اپراتورها شد و گفت: ایرانسل تنها خدمت رسان ۴۷ میلیون کاربر نیست بلکه فرهنگ رقابت سالم را در  حوزه ی ICT بنیانگذاری کرده است؛ من شدیداً با رقابت تخریبی از سوی هر فرد و نهادی مخالف هستم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.