اپراتورها

تلفن همراه

October 3, 2016
8:19 دوشنبه، 12ام مهرماه 1395
کد خبر: 80264

افتتاح نخستین مرکز خلاقیت و نوآوری شرکت Comviva در ایران

نخستین دفتر مرکز تعالی (Center Of excellence) شرکت هندی Comviva به منظور تمرکز بر ایجاد و ارایه راهکارهای تلفن‌همراه در خاورمیانه و ایجاد فرصت‌های بومی اشتغال در ایران افتتاح شد.
 
948351138995753.jpg
مراسم آغاز به کار فعالیت این شرکت هندی در ایران پس از برجام با حضور مدیران شرکت ایرانسل که بیش از هشت سال است برای ارایه خدمات خود با آن همکاری می‌کنند و مقامات اقتصادی سفارت هند برگزار شد.
این شرکت هندی فعالیت‌های خود را بر تقویت و توسعه فعالیت‌های مبتنی بر دیجیتال در منطقه خاورمیانه متمرکز کرده تا به اهداف فاز بعدی رشد دیجیتال دست یابد و برآورد کرده در این مقطع زمانی ارزش بازار ایران در حوزه راهکارهای موبایلی نیم میلیارد دلار است و سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در بازار ایران هدف‌گذاری کرده است.
 
Comviva  در بیش از ۹۰ کشور دنیا مشتری دارد و با ۱۳۰ اپراتور همکاری می‌کند و در منطقه خاورمیانه نیز با بیش از ۲۰ اپراتور مخابراتی در بیش از ۱۵ کشور سابقه همکاری دارد. هدف این شرکت برای سه سال آینده رشد ۲۵۰ درصدی درآمدهایش در منطقه خاورمیانه است و برای دستیابی به این هدف، تمرکز خود را بر تحقیق، توسعه و بکارگیری فناوری‌های نسل آینده در بخش‌های تحلیل دیتا، سرویس‌های دیجیتال و راهکارهای پرداخت از طریق تلفن‌همراه  قرار داده است.
 
Comviva یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارایه‌دهنده راهکارهای موبایل در دنیا است و در زیرمجموعه گروه Mahindra  با  میزان فروش  بالغ بر ۱۷.۸ میلیارد دلار قرار دارد.
 
این شرکت هندی سه محور اصلی فعالیت خود در ایران را راهکارهای پرداخت از طریق تلفن‌همراه، مدیریت ارزشمندی مشتریان و توسعه نرم‌افزارها و راهکارهای کاربردی تلفن همراه تعریف کرده و علاوه بر ایرانسل که طی چند سال گذشته به واسطه MTN با آن فعالیت داشته است، در کشورهای منطقه همچون عمان، عراق، امارات متحده عربی و کویت نیز خدمات مختلف خود را ارایه داده است.
 
"کاستوب کاشیاپ" مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای Mahindra Comviva در مراسم آغاز به کار این مرکز در ایران گفت: مرکز نوآوری و خلاقیت این شرکت با همکاری ایرانسل برای توسعه بازار دیجیتال در تهران آغاز به کار کرده است و مدیران ارشد هر دو سازمان تصمیم گرفتند برای ارتقای سطوح همکاری خود، مرکز نوآوری و خلاقیت را در ایران افتتاح کنند.
به گفته مدیر خاورمیانه این شرکت، بازار ارتباطات مخابرات به سرعت در حال توسعه است و لازم است تا با چابکی و سرعت بالا این مرکز به عنوان نقطه مشترکی روی ارایه راهکارهای دیجیتال موبایل، فعالیت خود را آغاز کند.
 
وی گفت: اپراتورهای تلفن‌همراه روی درآمد بیشتر متمرکز هستند و ما در صدد هستیم تا با ارایه راهکارهای مختلف، آن‌ها درآمد بیشتری را روی  مکالمه، دیتا و پیام کوتاه کسب کنند.
 
" ما ئو موهاپاترا" مدیرعامل کامویوا گفت: ارایه کیف‌پول الکترونیکی، دستگاه‌های POS و تکنولوژی‌های مبتنی بر پرداخت موبایل را یکی از نقاط قوت فعالیت این شرکت عنوان کرد و افزود: با حذف تحریم‌ها علیه ایران امیدواریم بازار ایران به شدت رشد کند و با همکاری ایرانسل به دنبال ارتقای روند رشد این بازار هستیم و قصد داریم راهکارهای بانکی را به سایر شرکت‌ها در ایران ارایه دهیم.
 
وی اظهارداشت: با توجه به وسعت بازار ایران و نیازمندی‌های خاص این بازار و روند رشد سریع آن، با ایرانسل تصمیم گرفتیم یک مرکز در ایران با تیم ایرانی تاسیس کنیم تا بتوانیم سریع‌تر به نیازها پاسخ داده و راهکارهای مورد نیاز بازار را ارایه کنیم.
 
"سیرینیواس رائو" معاون فناوری ایرانسل نیز دراین مراسم با بیان اینکه همکاری با این شرکت از این پس در سطح بالاتری ادامه دارد، گفت: ما در هشت سال گذشته رابطه ارزشمند و برد- بردی روی راه‌حل‌ها، نرم‌افزارها و راهکارهای موبایل با این شرکت داشته‌ایم و امیدواریم با افتتاح دفتر آن در ایران، ارزش و سطح همکاری‌های طرفین ارتقا یابد و سهم بزرگ‌تری را در انتقال عصر سنتی به دیجیتال در بازار ایران ایفا کنیم.
 
“کاظیم آیینده” مدیر تدارکات ایرانسل نیز در این باره گفت: آغاز به کار رسمی این شرکت در ایران برای ایرانسل و کل بازار ایران گام مثبتی خواهد بود و چنین اقدامی از سوی یک شرکت بین‌المللی یعنی اینکه به بازار ایران اعتماد کامل دارد.
 
به گفته وی، ورود شرکت‌های تراز اول دنیا به ایران در حوزه تله‌کام درخواست همیشگی ایرانسل بوده تا تغییرات بزرگی را برای بازار ایران رقم بزند و از سوی دیگر این مساله موجب انتقال تکنولوژی به داخل ایران می‌شود که برای تیم مدیران ایرانسل بسیار حایز اهمیت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.