اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 3, 2016
9:51 دوشنبه، 12ام مهرماه 1395
کد خبر: 80274

مشاور وزیر فرهنگ: ۳ هزار سایت نماد اعتماد فرهنگی گرفتند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه هزار سایت نماد اعتماد فرهنگی گرفتند.
 
مرتضی موسویان در نشست خبری دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه قرار بود نمایشگاه در آذر ماه برگزار شود، گفت: ناشرین دیجیتال گفتند نمایشگاه اگر پنجشنبه و جمعه نداشته باشد مطلوب نیست لذا آن را به آبان انداختیم.
 
وی افزود: امسال نمایشگاه در تاریخ سوم تا هفتم آبان ماه برگزار خواهد شد.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال با افت و خیزهای زیادی روبرو شده بود، گفت: نمایشگاه های هفتم و هشتم با کمک بخش خصوصی و نمایشگاه نهم در کنار نمایشگاه کتاب برگزار شد.
 
او ابراز کرد: نمایشگاه این دوره را به صورت مستقل برگزار می کنیم.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال در 9 بخش برگزار می شود درباره این بخش ها گفت: نشر دیجیتال، پایگاه های اینترنتی، رسانه های همراه هوشمند، فناوری های جدید، شبکه ملی فرهنگ، فرصت ها و تهدیدها و بازی های رایانه ای از جمله برخی بخش ها هستند.
 
مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه بخش خصوصی برای برگزاری این نمایشگاه در دوره قبل دچار ضرر شد، گفت: مجوز برگزاری از سال 92 به مدت سه سال به نام اتحادیه صادر کنندگان نرم افزار صادر شد اما این مجموعه نهایتا سال گذشته به دلیل عدم توانایی بخش خصوصی در برگزاری، با نمایشگاه کتاب برگزار شد. در واقع سال گذشته خود بخش خصوصی از برگزاری انصراف داد.
او افزود: شورای سیاستگذاری که در سال 92 مجوز برگزاری را به بخش خصوصی داده بود تصمیم گرفت که سال گذشته نمایشگاه را با کتاب به صورت یکجا برگزار کند.
 
وی همچنین در گوشه ای از صحبت های خود اشاره ای به اعطای نماد اعتماد فرهنگی داشت و ابراز کرد: نشان اعتماد الکترونیکی دیگر به سایت ها داده نمی شود مگر اینکه نشان اعتماد فرهنگی را دریافت کرده باشند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در چنین نمادی عنوانی از وزارت ارشاد دیده نمی شود، گفت: به فرض اگر یک فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش محصول می کند باید برای فعالیت خود و محصولاتش مجوزهایی نظیر اصالت و… را داشته باشد. این کار مانند بارکدی برای محصولات صورت می گیرد.
 
وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه آیا باید تمام دارندگان سایت ها اقدام به دریافت نماد اعتماد فرهنگی کنند؟, گفت: اگر فردی دارای سایت شخصی باشد تنها کافی است رجیستر شود اما به هر حال طبق مصوبه هیات وزیران این موضوع صورت گرفت و از حدود پنج ماه پیش سه هزار سایت دارای این نماد شدند.
 
او درباره اینکه چنین نمادی تعدد نشان ها را برای کسانیکه برخط کار می کنند، بالا می برد نیز گفت: جلسه ای را با آقای فیروزآبادی -رییس مرکز ملی فضای مجازی- در این زمینه خواهم داشت تا برای جلوگیری از گسترش نمادها تنها دو نشان اعتماد الکترونیکی و فرهنگی را داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.