اپراتورها

تلفن همراه

October 4, 2016
6:53 سه شنبه، 13ام مهرماه 1395
کد خبر: 80302

اعتراض مدیر ترابرد همراه اول به آمارهای اعلام شده یک اپراتور

مدیر ترابردپذیری همراه اول اعلام کرد آمار اعلام شده در مراسم دهسالگی ایرانسل درباره ترابرد، نادرست است.
 
«محسن بهداری» گفت: آمار اعلام شده در مراسم جشن دهسالگی شرکت ارتباطی ایرانسل که صبح شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران مرتبط و اصحاب رسانه برگزار شد، هم از منظر آمار موجود و هم از منظر روش محاسباتی اشتباه است. 
مدیر ترابردپذیری همراه اول در این زمینه اعلام کرد: نسبت ادعا شده برای ترابرد بین همراه اول و ایرانسل در آن مراسم نادرست بوده است.
 
بهداری با بیان اینکه شمار تقاضای مشترکان ایرانسلی برای ورود به همراه اول 25 هزار و 91 مورد و شمار تقاضای مشترکان همراه اولی برای ورود به ایرانسل 23 هزار و 768 مورد است، افزود: تا نهم مهرماه امسال، نسبت «تقاضای خروجی همراه اول به ایرانسل» به «تقاضای خروجی ایرانسل به همراه اول» نه فقط 6 برابر به نفع ایرانسل نیست بلکه 0.95 برابر به ضرر ایرانسل است.
 
وی ادامه داد: همچنین نرخ خروج موفق از همراه اول به ایرانسل 18 درصد نیست بلکه 43 درصد و نرخ خروج موفق از ایرانسل به همراه اول به جای 68 درصد، فقط 26 درصد است. 
 
بهداری درباره مشکلات روش محاسباتی ایرانسل گفت: شمار تقاضای ورود به شبکه ایرانسل از همراه اول 39 هزار و 910 تقاضا نیست؛ بلکه مطابق با آمار موجود 23 هزار و 768 مورد است. 
مدیر ترابردپذیری همراه اول ادامه داد: از 23 هزار و 768 تقاضای ثبت شده فقط 16 هزار و 751 تقاضای منحصر به فرد (یکتا) وجود دارد؛ به عبارت دیگر بقیه تقاضاها یا چندین بار از سوی یک مشترک درخواست شده یا شماره مشترک تقاضاکننده ناقص بوده است. 
 
وی افزود: همچنین برای محاسبه درصد خروج موفق همراه اول به ایرانسل، باید شمار مشترکان منحصر به فرد موفق برای ورود به ایرانسل (7174 نفر) را بر تعداد کل مشترکان منحصر به فرد متقاضی (16751 نفر) تقسیم کنیم؛ در نتیجه درصد واقعی خروج موفق از همراه اول به ایرانسل 43 درصد است که ایرانسل ادعای 18درصد کرده بود. 
 
مدیر ترابردپذیری همراه اول گفت: برای محاسبه درصد موفقیت خروج از ایرانسل به همراه اول نیز باید شمار مشترکان منحصر به فرد موفق به ورود به همراه اول (3466 نفر) را بر تعداد کل مشترکان منحصر به فرد متقاضی (13139 نفر) تقسیم کنیم؛ در نتیجه درصد واقعی خروج موفق از ایرانسل به همراه اول فقط 26 درصد می شود که ایرانسل ادعای 68 درصد کرده است. 
 
مدیر ترابردپذیری همراه اول درخواست کرد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی امر، با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، مانع انتشار آماری شود که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.