رگولاتوری

October 5, 2016
10:00 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1395
کد خبر: 80334

دیدار محمود واعظی با وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنگره جهانی پست استانبول، با امین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
 
در این ملاقات دو طرف ضمن مرور همکاری های مشترک در حوزه های فناوری و ارتباطات و مخابرات و ضرورت اجرای توافقات قبلی، با توجه به فرایند رو به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ترکیه، بر توسعه این بخش از همکاری ها همسو با فرایند کلی در مناسبات تاکید کردند.
 
واعظی ضمن با اهمیت دانستن اجلاس جهانی پست و مشارکت گسترده وزرای ارتباطات و پست کشورها در این اجلاس اعلام کرد دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بایستی همکاریهای پستی دو جانبه را تقویت نموده و با توجه به جایگاه و نقش پست در ایران و تجارب تاریخی بسیار طولانی و گسترده شرکت ملی پست کشورمان و خدمات رسانی در کلیه عرصه های پستی از جمله خدمات جدید و الکترونیک پستی و محموله ای و بخصوص تجارت الکترونیک و بکارگیری فناوری جدید در صنعت پست، ابراز امیدواری کرد این همکاری ها و دستاوردها بتواند مبادله شود.
 
واعظی همچنین خدمات پست مالی و نقش بانکهای زیربط در این بخش را موثر و کارساز دانست.
 
وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان نیز با اعلام اینکه تا پایان ماه جاری سفری به ایران خواهد داشت، گفت: هدف از این سفر، بازدید از مراکز و امکانات و ظرفیتهای پستی ایران و آگاهی بیشتر از تجارت و دستاوردهای ایران در زمینه خدمات پستی و پست مالی می باشد.
 
او گفت: به واسطه حمل و نقل محموله های پستی به اقتصی نقاط جهان و با توجه به امکانات فرودگاهی، بتوانیم هاب منطقه ای مرسولات پستی را برقرار سازیم.
 
واعظی ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تجارب و پیشرفت های حاصله را با کشور دوست جمهوری آذربایجان مبادله خواهد کرد.
 
وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد، مایل است سند جامع همکاریهای مشترک در کلیه حوزه های ارتباطی و پستی در تهران را به امضا برساند.
 
وی همچنین در زمینه همکاری های علمی و از جمله تحقیق و توسعه و پژوهش و فعال سازی بخش خصوصی در این زمینه را حایز اهمیت دانست.
 
واعظی با توجه به نامزدی نماینده جمهوری اسلامی ایران برای هیات اجرایی دبیرخانه اتحادیه جهانی پست و همکاریهای نزدیک دو کشور در مجامع بین المللی خواستار حمایت متقابل دو کشور در این سازمامنهای تخصصی بین المللی شد که مورد توجه و تایید طرف آذربایجانی قرار گرفت.
 
واعظی روز گذشته در راس هیاتی وارد استانبول شده است. او روز گذشته در مجمع عمومی اتحادیه جهانی پست و امروز هم در کنفرانس وزرای کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست شرکت کرد.
 
بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست که از 20 سپتامبر در استانبول شروع به کار کرده قرار است تا هفتم اکتبر به کار خود ادامه دهد.
 
کنگره جهانی پست هر چهار سال یک بار برگزار می شود. بیست و پنجمین کنگره جهانی پست در سال 2012 میلادی در دوحه پایتخت قطر برگزار شده بود.
 
در این کنگره که بیش از 2500 تن از نمایندگان 192 کشور جهان حضور دارند، استراتژی جهانی پست برای دوره 2020- 2017 مشخص می شود.
 
ترکیه به عنوان میزبان بیست و ششمین کنگره جهانی پست، تا سال 2020 میلادی ریاست شورای اداری «یو پی یو» را که نهاد اصلی UPU می باشد، عهده دار خواهد شد. ایران نیز یکی از نامزدهای این شورا در دوره جدید  است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.