اپراتورها

تلفن همراه

October 9, 2016
7:32 یکشنبه، 18ام مهرماه 1395
کد خبر: 80425

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد: جلسه پلیس با اپراتورها برای تعیین تکلیف سیم کارت های بی هویت

سرهنگ علی خلیلی، معاون اجتماعی پلیس فتا خواستار تعیین تکلیف سیم کارت های بی‎هویت شد.
 
وی گفت: پلیس فتا جلساتی با اپراتورها داشته که تکلیف این سیم کارت های بی نام و نشان مشخص شود که از این وضع نابسامان رهایی یابند.
خلیلی گفت: اخیرا انیمیشنی با موضوع سیم کارت های بی نام و نشان در حال تهیه است که به مردم بگوید سیم کارت های بی نام و نشان درست است که هزینه اندکی برای خرید آنها پرداخت و به‎سهولت یافت و استفاده می شود ولی عواقبی دارد که گریبان استفاده‎کننده را می گیرد.
 
معاون اجتماعی پلیس فتا که با نسیم آنلاین گفت وگو کرده است، ادامه داد: علاوه‎بر سیم کارت ها یکی از مسایل دیگری که باعث بروز مشکل برای بسیاری از افراد شده است، استفاده از «wifi» است که عمومیت دارد. جرایمی که در سطح وای فای رخ داده را باید مطرح کرد تا مردم در رابطه با این نوع جرم نیز آشنا شوند. بسیاری از مشکلاتی که در این حوزه اتفاق می افتد، مربوط به رمز عبوری است که روی مودم های وای فای گذاشته می شود و تعداد زیادی از کاربران درباره گذاشتن یک رمز عبور قوی آگاهی ندارند و این موارد را به برنامه ها و روش های متعددی که وای فای را هک می کنند، اضافه کنید.
 
خلیلی درباره بحث استفاده از تلگرام هنگام انتخابات ریاست جمهوری گفت: پلیس فتا صد درصد در این خصوص برنامه دارد. البته دستور باید از بالا صادر شود و پس از آن برنامه اجرا خواهد شد. پلیس فتا مجری سیاست های ابلاغی است و به تنهایی تصمیم گیرنده نیست، البته باید منتظر ارایه این سیاست ها بود.
 
وی درباره این که  از چه راه هایی مردم می توانند موارد جرمی که مشاهده می کنند به اطلاع پلیس فتا برسانند توضیح داد: یکی از راه ها مراجعه به سایت همیار پلیس فتا است و می توانند در آن سایت عضویت بگیرند و بعد می توانند گزارش های خود را ارسال کنند. در ضمن مرکز فوریت های سایبری ما فعال شده و کلیپی برای معرفی آن تولید و پخش شده است.
 
وی افزود: در این مرکز شما می توانید چت آنلاین داشته باشید و اگر جرمی به عینه اتفاق افتاده باشد، شما می توانید نوع جرم را تفکیک کنید که چه نوع جرمی است. در بخش گزارش های مردمی در مواردی که مشکوک به وقوع جرم است مردم اطلاع رسانی کرده و همکاران ما بررسی می کنند، البته این مرکز 24 ساعته فعال است. یک راه ارتباطی دیگر با پلیس فتا ارتباط با شماره 81818 است که کارشناسان پلیس فتا در این سامانه 24 ساعته پاسخگو هستند.
 
خلیلی همچنین گفت: سال قبل تفاهم نامه ای از سوی پلیس فتا با سازمان دانش آموزی بسته شد که 12 میلیون دانش آموز را بر اساس نیازی که اعلام می کنند، پلیس فتا برای آموزش همگانی پوشش دهد. ما بر اساس توانمان سعی کردیم این کار را انجام دهیم. در سال گذشته در مدارس تهران به حدود 40 هزار دانش آموز آموزش های لازم داده شد.
 
معاون اجتماعلی پلیس فتا گفت: با همکاری سازمان دانش آموزی دو کتاب تهیه کردیم که یک کتاب مختص دانش آموزان درباره فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، دوست یابی، وای فای، جرایم رایانه ای و مصادیق مختلف مجرمانه می باشد. یک کتاب هم برای مربیان تربیتی طراحی شده و سازمان دانش آموزی امسال آن را چاپ و توزیع کرد. امسال اواخر اردیبهشت اردویی در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر به دو هزار نفر از مربیان تربیتی و پرورشی، آموزش داده شد.
 
در یکی از مدارس عملا هک گوشی را اجرا کردیم تا دانش آموزان متوجه شوند هک گوشی واقعا اتفاق می افتد. ما بالغ بر چند ده هزار نفر همیار پلیس فتا داریم و در این خصوص سایتی ویژه ای داریم که افراد مختلف با سطح تحصیلات دکتری، فوق لیسانس تا دیپلم و زیردیپلم تخلفاتی که در فضای مجازی و سایت ها می بینند به ما گزارش می کنند و ما پس از بررسی اگر جرمی اتفاق افتاده باشد با آن برخورد می کنیم.
 
خلیلی گفت: پیشنهاداتی در زمینه تغییر قوانین صورت گرفته است اما این موضوع نیازمند کار و پروسه طولانی است، پیگیری های ما در حال انجام است تا قوانین جدید در مجلس بررسی و تصویب شده و بر اساس قوانین جدید تعریف دیگری از جرم انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.