لبه تکنولوژی

October 10, 2016
17:01 دوشنبه، 19ام مهرماه 1395
کد خبر: 80465

قرارداد ۲.۴۲ میلیارد دلاری فارادی فیوچر و ال جی

خبرها حاکی از آغاز همکاری استارتاپ فارادی فیوچر با ال جی برای تولید باتری جهت استفاده در خودروهای الکتریکی هستند.
 
 
براساس گزارش وب‌سایت Korea Herald، شرکت فارادی فیوچر برای تولید باتری‌های مورد استفاده در خودرو‌های الکتریکی خود، قراردادی ۲.۴۲ میلیارد دلاری را با کمپانی LG Chem‌ منعقد کرده است. اگر مبنای محاسبه‌ی هزینه را بر اساس باتری‌های شورولت بولت، یعنی ۱۴۵ دلار برای هر کیلووات ساعت در نظر بگیریم، این رقم برای تولید باتری مورد نیازِ چند صد هزار دستگاه خودرو کافی است.
 
این استارتاپ از زمان اعلام برنامه‌های خود برای تولید خودروهای الکتریکی در حدود یک سال گذشته، اطلاعات چندانی را از فعالیت‌های خود منتشر نکرده است. فارادی مجموعه‌ای از بهترین مهندسان دنیا و حتی مهندسان ارشد سابق تسلا را برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود گرد‌ هم آورده است. مالکان این کمپانی تاکنون نامعلوم بوده‌اند، اما اخبار جدید نشان می‌دهند که این کمپانی متعلق به شرکت چینی LeEco و مالک میلیاردر آن، جیا-یو-تینگ است.
 
اما قسمت جالب قرارداد این است که باتری‌های سفارش داده شده توسط فارادی، برای تولید لی‌سی (LeSee)، خودروی سدان کمپانی لی‌اکو (LeEco) نیز استفاده خواهد شد. این خودرو در کشور چین و به صورت انبوه تولید خواهد شد.
 
سال گذشته این کمپانی، کارخانه‌ی جدیدی در نوادا، به ارزش ۱ میلیارد دلار احداث کرد، ولی مقر اصلی آن در کالیفرنیا واقع شده است. تنها چیزی که از برنامه‌های این کمپانی مشخص شده، ساخت خودرویی است که تصاویری از آن در حال سپری کردن آزمایش‌های فنی، منتشر شده است، براساس این تصاویر، می‌توان آن را خودرویی کراس‌اور-گونه دانست که تا حدودی خودروی Crosstour هوندا را در ذهن تداعی می‌کند.
 
 
نظر شما راجع به این قرارداد چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.