اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 15, 2016
10:24 شنبه، 24ام مهرماه 1395
کد خبر: 80532

وزیر ارتباطات خبر داد: مشارکت کمرنگ کلانشهری‌ها در سرشماری اینترنتی/ رتبه دوم مشارکت برای ایران

وزیر ارتباطات از مشارکت کمرنگ ساکنان کلانشهرها در طرح سرشماری اینترنتی یاد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد سرشماری به شکل اینترنتی انجام شده که بر این مبنا رتبه دوم دنیا را به دست آورده‌ایم.
محمود واعظی صبح امروز در بازدید از مرکز آمار ایران به ارائه توضیحاتی درباره‌ی سرشماری اینترنتی پرداخت.
 
وی در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که تاکنون در میان کشورهای دنیا، کشور ژاپن با میانگین شرکت ۳۵ درصدی مردم رتبه اول در این زمینه را به دست آورده است همچنین برخی کشورهای اروپایی نیز مشارکتی در حد ۲۰  درصد را تجربه کرده‌اند، اما اکنون ایران با پیشی‌گرفتن از مشارکت ۲۰ درصدی دومین رتبه در این زمینه را به خود اختصاص داده است.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که در صورت مشارکت گسترده‌تر مردم و پشت‌ سرگذاشتن رکورد ۳۵ درصدی ژاپن این امکان وجود دارد که نام کشور خود را به عنوان یک کشور توسعه یافته مطرح کنیم، گفت: طی روزهای اول سرشماری استقبال مردم از شیوه اینترنتی کمتر بود، اما با گذشت زمان این استقبال افزایش یافت.
 
واعظی همچنین عنوان کرد: البته برخلاف انتظار ما ساکنان شهرهای بزرگ مشارکت کمتری در این طرح داشته‌اند و استان‌های تهران، مشهد، اصفهان، کرج، اهواز، قم و اراک نسبت به سایر استان‌ها و شهرها رتبه‌های پایین‌تری را به خود اختصاص دادند.
 
وی در ادامه با تاکید بر این‌که از نظر فنی و پهنای باند هیچ مشکلی برای سرشماری اینترنتی وجود ندارد، به راحتی این شیوه اشاره کرد و گفت: حتی از نظر پهنای‌باند این شرایط وجود دارد که در لحظه چندین برابر تعداد فعلی نیز به ثبت‌نام بپردازند.
 
وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: در دو هفته اول سرشماری اینترنتی انتظارات ارتباطات از مشارکت مردم برآورده نشده، اما به مرور اعتماد مردم جلب شده است.
 
واعظی با بیان این‌که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اجرای سرشماری اینترنتی اولین طرح جدی ملی به‌شمار می‌رود که بر این بستر انجام شده، اظهار کرد: براین اساس از درگاه‌های خارجی آسیبی به این بستر وارد نشده و شرایطی برای جلوگیری از این اقدامات فراهم نشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.