سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 17, 2016
11:03 دوشنبه، 26ام مهرماه 1395
کد خبر: 80584

آمار کاربران هدست های واقعیت مجازی به یک میلیون نفر در ماه رسید

مدیر عامل فیس بوک معتقد است که تعداد کاربران هدست های واقعیت مجازی به یک میلیون نفر در ماه رسیده که پیشرفتی قابل ملاحظه محسوب می شود.
 
فیس بوک که مالک شرکت Oculus  سازنده هدست هایی به همین نام محسوب می شود، با حضور در کنفرانس Oculus Connect ۳ گفت: استقبال از این محصول در حال افزایش است.
 
البته وی مشخص نکرد که این آمار تنها مربوط به خود فیس بوک است یا به عنوان مثال Cardboard گوگل، Gear VR سامسونگ و دیگر شرکت های سازنده هدست را در برمی گیرد یا خیر. با توجه به نوپا بودن این فناوری به نظر می رسد که زاکربرگ آماری از کل موارد استفاده از این هدست ها را ارائه کرده باشد.
 
کارشناسان این آمار را با توجه به اینکه بیش از یک سال از عرضه هدست های Rift  و  Vive به بازار می گذرد، چندان امیدوارکننده نمی دانند.
 
به نظر می رسد یکی از دلایل عدم استقبال گسترده از این هدست ها عدم وجود برنامه ها و کاربردهای گسترده و جذاب برای آنهاست. اما این وضعیت با عرضه برنامه های گوناگون تجاری، تفریحی و غیره برای هدست های مذکور تغییر خواهد کرد.
 
گوگل هم قصد دارد هدست Daydream را ظرف چند ماه آینده روانه بازار کند. سونی نیز امیدوار است تا چند هفته آینده هدست خاصی را برای کنسول بازی پلی استیشن خود بسازد و در دسترس علاقمندان قرار دهد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.