اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 18, 2016
14:58 سه شنبه، 27ام مهرماه 1395
کد خبر: 80622

رییس رگولاتوری خبرداد: ورود شبکه های اجتماعی با سهام 50 درصد ایرانی / آغاز واگذاری اینترنت رایگان سرشماری اینترنتی

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه سند ساماندهی شبکه های اجتماعی آماده است، از ساماندهی سه دسته شبکه اجتماعی خبرداد.
 
علی اصغر عمیدیان  معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با تماس نیوز درباره  طرح تشویقی اینترنت رایگان برای شرکت کنندگان درسرشماری اینترنتی گفت: خوشبختانه اپراتورهای همراه،  همانند  اپراتورهای ثابت اینترنت  با اشتیاق دراین طرح ملی شرکت کردند و از روز یک شنبه تا دوشنبه، 86 میلیون پیامک برای کاربران رفته است که درآن لینک ثبت نام سرشماری 95 را گذاشته اند تا به صورت مجانی ثبت نام کنند و در صورت موفقیت برای ثبت نام 2 گیگ اینترنت رایگان دریافت می کنند.
 
 وی درخصوص شایعه ای درباره اینکه برخی اپراتورها اعلام کرده اند  که باید این دو گیگ اینترنت دوروزه  مصرف شود گفت: چنین بحثی مطرح نیست اگر مردم مواردی رامشاهده کردند می توانند به سامانه 195 اطلاع دهند.
 
عمیدیان ادامه داد:  اگر مردم در رابطه با اینترنت و خدمات اینترنتی  مشکلی در سرشماری اینترنتی  داشته باشند  می توانند  به  سامانه 195 اطلاع دهند اما اگر در رابطه با خود سرشماری مواردی دیده شود، لازم است از طریق مرکز آمارایران پیگیری کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات سرشماری اینترنتی را بر بستر شبکه ملی اطلاعات  عنوان کرد و ادامه داد:  این طرح هزینه ها را برای کاربران کاهش داده است.
وی رایگان بودن ثبت نام را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  این  طرح موجب می شود تا مردم شیرینی استفاده از شبکه ملی اطلاعات را حس کنند.
 
ورود شبکه های اجتماعی  با سهام 50 درصدی ایرانی 
 
وی که طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات  مسوول ساماندهی شبکه های اجتماعی داخلی نیز شده است در خصوص سرانجام تصمیمات در زمینه ساماندهی  شبکه های اجتماعی گفت: الحمدالله سندش تهیه شده است که شامل  سه بخش است شبکه های بومی صد درصد ایرانی که در دو بخش از آنها حمایت می شود ،بخش اول حمایت تا زمانی که به سطحی از کاربری برسند و بخش دوم زمانی است که با افزایش کاربری بتوانند  طرح تجاری خود را فعال کنند.
 
 اما دسته دوم شبکه های اجتماعی مشترک با خارجی ها است که 50 درصد سهامش ایرانی است و  سطح محدودی  از حمایت  را دارد  و نوع سوم شبکه های اجتماعی  خارجی  است که  دیتاسنترش را منتقل  کند و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را بپذیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.