بازی

فناوری اطلاعات

October 20, 2016
18:03 پنجشنبه، 29ام مهرماه 1395
کد خبر: 80673

نینتندو سوییچ از سخت افزار قدرتمند Nvidia بهره می برد

به نظر می رسد که اکثر شایعاتی که پیش تر در رابطه با نینتندو سوییچ انتشار یافته بودند به حقیقت پیوسته اند. نینتندو تایید کرده که کنسول سوییچ از پردازه های شرکت Nvidia بهره می برد.در این کنسول از یک پردازنده Tegra استفاده شده که البته برای بهبود کارایی، تا حد زیادی به دست مهندسیش Nvidia و نینتندو شخصی سازی شده. در واقع معماری این پردازنده تگرا بر اساس معماری به کار رفته در کارت های سری Geforce است.
 
نرم افزار این کنسول هم ویژگی های بسیار جالب و قابل توجهی دارد. این کنسول به یک موتور فیزیک قدرتمند، چندین رابط برنامه نویسی نرم افزار متعدد و ابزار مخصوص توسعه بازی های ویدیویی مجهز شده. خود انویدیا هم بی کار ننشسته و رابط های نرم افزاری و ابزار مخصوص خود را این کنسول گنجانده تا کارایی کنسول سوییچ به حداکثر برسد. طبق گفته خود انویدیا رابط برنامه نویسی نرم افزار NVN به توسعه دهندگان کمک خواهد کرد که عناوین سبک تر را در مدت زمان کوتاه تری توسعه دهند و آن ها را به دست بازیکنان برسانند.
 
Nvidia هم در طراحی معماری سخت افزاری این کنسول دست داشته و هم به نینتندو در بخش نرم افزاری یاری رسانده. به کمک انویدیا توان پردازشی این کنسول، چه در حالت دستی و چه در حالت خانگی افزایش یافته. برای مثال سیستم عاملی سفارشی با GPU این کنسول ادغام شده تا کارایی و بهره وری سوییچ به حداکثر میزان خود برسد.
 
به نظر می رسد که سوییچ مانند سایر کنسول های نینتندو، از نظر فنی دیگر یک نسل از رقیبانش عقب تر نخواهد بود! این کنسول ماه مارچ 2017 به صورت جهانی منتشر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.